ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΥΓΕΙΑΣ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 24525/18.04.2021

Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία.

 

Λήψη αρχείου σε ΦΕΚ

______

Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 24525

(ΦΕΚ Β΄ 1588/19.04.2021)

Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ –

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ –

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ –

ΥΓΕΙΑΣ –

ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ –

ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ –

ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) των άρθρων 2 και 46 του ν. 4790/2021 «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνεχιζόμενες συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, την ανάπτυξη, την κοινωνική προστασία και την επαναλειτουργία των δικαστηρίων και άλλα ζητήματα» (Α' 48), β) του άρθρου 27 του ν. 4792/2021 «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/633 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές στις σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού γεωργικών προϊόντων και τροφίμων και λοιπές διατάξεις» (Α' 54), γ) του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133) και, ιδίως, της περ. 22 του άρθρου 119, σε συνδυασμό με το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α' 98),

δ) των π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α' 181), 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α' 92), 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α' 168), 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α' 148), 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α' 151), 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α' 26), 40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α'85), 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 119), 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α' 123), ε) των π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121 και Α' 126 διορθώσεις σφαλμάτων), 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 155) και 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 2), στ) της υπό στοιχεία Υ70/30.10.2020 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β' 4805),

ζ) της υπ' αρ. 338/18.7.2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Γεώργιο Ζαββό» (Β' 3051), η) της υπό στοιχεία ΔΝΣα'/οικ.59172/7775/ΦΝ459/ 19.7.2019 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννη Κεφαλογιάννη» (Β' 3058) και θ) της υπό στοιχεία Υ6/9.7.2019 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας» (Β' 2902).

2. Τις από 24.3.2021 και 31.3.2021 γνώμες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας.

3. Την υπό στοιχεία Β1,Β2/οικ. 24484/16.4.2021 βεβαίωση της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με την οποία η έκδοση της παρούσας απόφασης δεν προκαλεί δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

4. Την ανάγκη να αντιμετωπισθούν οι άμεσοι κίνδυνοι από τη διάδοση του κορωνοϊού COVID-19 για τη σταδιακή επαναλειτουργία της αγοράς εργασίας, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19,

αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Πεδίο εφαρμογής

Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται για τους εργαζόμενους/ες σε εργοδότες με επιχειρηματική δραστηριότητα α) στο λιανεμπόριο, β) στις μεταφορές, γ) στην εστίαση, δ) στις χρηματοπιστωτικές και ασφαλιστικές δραστηριότητες, ε) στις δραστηριότητες καθαρισμού, στ) στις υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων, ζ) σε άλλες δραστηριότητες παροχής προσωπικών υπηρεσιών (κομμωτήρια, κουρεία και κέντρα αισθητικής) και η) στις δραστηριότητες σχολών οδηγών, προκειμένου να παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στον συμφωνημένο στην ατομική τους σύμβαση τόπο εργασίας σύμφωνα με τους Πίνακες 1 έως και 8 του Παραρτήματος Α που προσαρτάται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.

Άρθρο 2

Υποχρεωτική διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 -Χρόνος διενέργειας του διαγνωστικού ελέγχου

1. Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, σύμφωνα με τη διαδικασία της παρούσας, είναι υποχρεωτικός για τους εργαζόμενους/ες του άρθρου 1, προκειμένου να παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στον συμφωνημένο στην ατομική τους σύμβαση τόπο εργασίας.

2. Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) φορά την εβδομάδα, πριν από την προσέλευση του εργαζόμενου/ης στον τόπο παροχής εργασίας και έχει ισχύ για μία (1) εβδομάδα από την ημέρα διενέργειάς του. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες προ της πρώτης ημέρας της εβδομάδας που ο/η εργαζόμενος/η παρέχει την εργασία του/ης με φυσική παρουσία. Σε περίπτωση που ο/η εργαζόμενος/η καλείται να παραστεί εκτάκτως στον χώρο εργασίας του/της, ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης δύναται να διενεργείται και αυθημερόν.

Άρθρο 3

Διαδικασία ταυτοποίησης στοιχείων

1. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αποστέλλει στην ανώνυμη εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΗΔΙΚΑ ΑΕ» τα στοιχεία των προσώπων που υποβάλλονται υποχρεωτικά σε διαγνωστική δοκιμασία ελέγχου εργαζομένων, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο άρθρο 1, σύμφωνα με τα στοιχεία των εργαζομένων που έχουν καταχωρηθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Εφόσον υπάρχει μεταβολή των στοιχείων αυτών, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα αποστέλλει επικαιροποιημένα στην αρχή κάθε εβδομάδας στην ΗΔΙΚΑ ΑΕ, συμπεριλαμβανομένων νέων προσλήψεων, λύσεων ή λήξεων συμβάσεων εργασίας, ειδικών περιπτώσεων της παρ. 2 του άρθρου 4, πρακτικής άσκησης, σύμφωνα με τα στοιχεία των μεταβολών αυτών που έχουν καταχωρηθεί στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Η απαιτούμενη ταυτοποίηση των ανωτέρω στοιχείων διενεργείται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Yπεύθυνος επεξεργασίας των ανωτέρω δεδομένων ορίζεται η ΗΔΙΚΑ ΑΕ, κατά τους ορισμούς του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016 (L 119), Γ.Κ.Π.Δ.) και του ν. 4624/2019 (Α' 137) με σκοπό τον προσδιορισμό των προσώπων που υποβάλλονται υποχρεωτικά σε διαγνωστική δοκιμασία ελέγχου και τη διανομή του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) σε αυτούς.

2. Μετά από την ταυτοποίηση της παρ. 1, η ΗΔΙΚΑ ΑΕ, η οποία είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παραγωγική λειτουργία του συστήματος διαχείρισης αποθεμάτων διανομής και διάθεσης αυτοδιαγνωστικών δοκιμασιών ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 και ηλεκτρονικής καταγραφής των δικαιούμενων αυτών, ενημερώνει το ανωτέρω σύστημα.

Άρθρο 4

Διαδικασία για τις περιπτώσεις νέων προσλήψεων και άλλες ειδικές περιπτώσεις απασχόλησης εργαζομένων

1. Εργαζόμενοι, οι οποίοι προσλαμβάνονται μετά από την αποστολή στην ΗΔΙΚΑ ΑΕ των στοιχείων των προσώπων που υποβάλλονται υποχρεωτικά σε διαγνωστική δοκιμασία ελέγχου εργαζομένων ή των μεταβολών αυτών, είναι υποχρεωτικό να υποβάλλονται, πριν προσέλθουν για πρώτη φορά στον τόπο εργασίας, αποκλειστικά σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας είτε σε δημόσια δομή, δωρεάν, είτε σε ιδιωτική δομή, με επιβάρυνση του εργοδότη τους, μόνο για την πρώτη φορά εφαρμογής του μέτρου.

2. Εργαζόμενοι, οι οποίοι δεν έχουν συμπεριληφθεί στο αρχείο που αποστέλλει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προς την ΗΔΙΚΑ ΑΕ, διότι ανήκουν είτε σε ειδικές περιπτώσεις απασχολουμένων, όπως οι περιπτώσεις εργαζόμενων μέσω εταιρειών προσωρινής απασχόλησης, είτε προσλήψεων εκτός του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, όπως οι περιπτώσεις πρόσληψης με χειρογραφική διαδικασία, μεταβίβασης επιχείρησης, γνήσιου δανεισμού εργαζομένων και προωθητών πωλήσεων, είναι υποχρε-ωτικό να υποβάλλονται αποκλειστικά σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας είτε σε δημόσια δομή, δωρεάν, είτε σε ιδιωτική δομή με επιβάρυνση του εργοδότη τους, μόνο για την πρώτη φορά εφαρμογής του μέτρου.

Άρθρο 5

Διαδικασία προμήθειας και διενέργειας του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 - Δήλωση του αποτελέσματος

1. Η προμήθεια του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) γίνεται δωρεάν από το φαρμακείο με την επίδειξη του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), του προσωρινού Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης του άρθρου 248 του ν. 4782/2021 (Α' 36) (Π.Α.Μ.Κ.Α.) ή του Προσωρινού Αριθμού Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) και της αστυνομικής ταυτότητας ή οποιουδήποτε άλλου εγγράφου ταυτοποίησης. Μαζί με τον δωρεάν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test) παραλαμβάνονται και ενημερωτικά φυλλάδια.

2. Ο δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος (self test) διενεργείται κατ' οίκον σύμφωνα με τις οδηγίες των ενημερωτικών φυλλαδίων.

3. Οι εργαζόμενοι του άρθρου 1 επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr - ΕΨΠ), επιλέγουν δήλωση αποτελέσματος self test για εργαζόμενους, εισέρχονται στην πλατφόρμα supportemployees.services.gov.gr και, αφού αυθεντικοποιηθούν με τη χρήση των κωδικών - διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet), εισέρχονται στην Πλατφόρμα Δήλωσης Αποτελεσμάτων COVID-19 Tests στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ και ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής αποτελέσματος με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση Εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID - 19 Test (Self/Rapid/ PCR)», σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Β που προσαρτάται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.

4. Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) είναι αρνητικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα δήλωση του αρνητικού αποτελέσματος, η οποία αποτελεί το νόμιμο αποδεικτικό για την προσέλευση του απασχολούμενου στον τόπο εργασίας του.

5. Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα δήλωση του θετικού αποτελέσματος, την οποία οι εργαζόμενοι εκτυπώνουν ή φέρουν σε ηλεκτρονική μορφή. Στην περίπτωση θετικού αποτελέσματος, οι ανωτέρω εργαζόμενοι μεταβαίνουν εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο (rapid test ή PCR test) σε δημόσια δομή, όπως αυτές είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr ή σε ιδιωτική δομή της επιλογής τους με επιβάρυνση είτε του εργοδότη είτε δική τους. Μέχρι την ολοκλήρωση της κλινικής εκτίμησης και της αξιολόγησης των ευρημάτων, οι διαγνωσθέντες/είσες θετικοί/ες εργαζόμενοι/ες και οι οικείοι τους, παραμένουν σε κατ' οίκον περιορισμό, ακολουθώντας τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) και εφαρμόζεται το άρθρο 15 του ν. 4722/2020 (Α' 177).

Στην περίπτωση κατά την οποία ο επαναληπτικός έλεγχος είναι θετικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δομή εξέτασης, η οποία αποτελεί δικαιολογητικό για να τεθεί ο/η εργαζόμενος/η σε κατ' οίκον περιορισμό και ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.

Στην περίπτωση κατά την οποία ο επαναληπτικός έλεγχος είναι αρνητικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δομή εξέτασης, με την οποία βεβαιώνεται το αρνητικό αποτέλεσμα και ο εργαζόμενος μπορεί να προσέλθει στην εργασία του.

Ο/η εργαζόμενος/η δηλώνει υποχρεωτικά το αποτέλεσμα του επαναληπτικού ελέγχου στην Πλατφόρμα Δήλωσης Αποτελεσμάτων COVID-19 Tests του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση Εργαζομένων Καταγραφής Aποτελέσματος COVID-19 έπειτα από θετικό αποτέλεσμα Self Test», σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος Γ που προσαρτάται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.

6. Σε κάθε περίπτωση αντί του δωρεάν αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), οι εργαζόμενοι δύνανται να επιλέξουν τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας είτε σε δημόσια δομή, στην οποία παρέχεται η σχετική δυνατότητα, δωρεάν, είτε σε ιδιωτική δομή η οποία γίνεται με επιβάρυνσή του εργοδότη τους ή δική τους, με υποχρέωση δήλωσης του αποτελέσματος του διαγνωστικού ελέγχου στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, κατά περίπτωση σύμφωνα με τα υποδείγματα των Παραρτημάτων Β και Γ, που προσαρτώνται στην παρούσα και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της. Η διεξαγωγή του διαγνωστικού ελέγχου του πρώτου εδαφίου γίνεται μία (1) φορά την εβδομάδα σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 2. Εάν ο διαγνωστικός έλεγχος (rapid test ή PCR test) είναι αρνητικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δημόσια ή ιδιωτική δομή εξέτασης με την οποία βεβαιώνεται το αρνητικό αποτέλεσμα, οπότε και ο απασχολούμενος δύναται να προσέλθει στον τόπο εργασίας για να παρέχει εργασία με φυσική παρουσία επιδεικνύοντας την ως άνω βεβαίωση κατά την προσέλευσή του. Εάν ο διαγνωστικός έλεγχος (rapid test ή PCR test) είναι θετικός, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από τη δομή εξέτασης, η οποία αποτελεί δικαιολογητικό για να τεθούν τα πρόσωπα του άρθρου σε κατ' οίκον περιορισμό, σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 4722/2020 (Α' 177) και ακολουθούν το πρωτόκολλο του Ε.Ο.Δ.Υ.

7. Στην Πλατφόρμα Δήλωσης Αποτελεσμάτων Covid - 19 Tests στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, όπου γνωστοποιούνται τα αποτελέσματα των αυτοδιαγνωστικών ελέγχων (self test) των εργαζομένων, υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης μόνο στον/στους ενεργό/ούς εργοδότη/ες που θα δηλώσουν οι εργαζόμενοι/ες. Ο εργοδότης δικαιούται να λαμβάνει γνώση των δηλώσεων των εργαζομένων σύμφωνα με την περ. θ της παρ. 2 του άρθρου 9 του Γ.Κ.Π.Δ..

8. Η αυθεντικοποίηση και η έκδοση και διαχείριση των ανωτέρω εγγράφων μέσα από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης γίνονται σύμφωνα με τα άρθρα 23 έως 29 του ν. 4727/2020 (Α' 184).

Άρθρο 6

Συνέπειες της μη διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου από τα υπόχρεα πρόσωπα

1. Ο εργοδότης δεν επιτρέπεται να απασχολήσει εργαζόμενο/η με φυσική παρουσία στον τόπο παροχής εργασίας, εφόσον αυτός/η είτε α) δεν έχει προβεί σε δήλωση του αποτελέσματος του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 (self test, rapid test ή PCR test) με την επιφύλαξη του άρθρου 4, είτε β) έχει δηλώσει θετικό αποτέλεσμα διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, ακολουθώντας τη διαδικασία δήλωσης του αποτελέσματος του άρθρου 5.

2. Σε περίπτωση που εργαζόμενος/η προσέλθει στον χώρο εργασίας χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις των άρθρων 2, 4 και 5, ο εργοδότης υποχρεούται να μην κάνει δεκτή την παροχή της εργασίας του/ης για τον λόγο αυτό και απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών για το χρονικό διάστημα έως την πλήρωση των ανωτέρω προϋποθέσεων εκ μέρους του/ ης εργαζόμενου/ης.

3. Σε κάθε περίπτωση ο εργοδότης υποχρεούται να ενημερώνει τους εργαζόμενους του, με κάθε πρόσφορο μέσο για τις υποχρεώσεις τους και τις συνέπειες μη εκπλήρωσής τους, όπως αυτές ορίζονται στα άρθρα 2, 4 και 5 και στις παρ. 1 και 2 του παρόντος.

4. Τα ελεγκτικά όργανα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) είναι αρμόδια για τη διαπίστωση παραβάσεων της παρούσας και για την επιβολή κυρώσεων στους εργοδότες, στον χώρο των οποίων παρέχεται η εργασία, ως εξής:

α) σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων των εργοδοτών που απορρέουν από την περ. α) της παρ. 1, επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο πεντακοσίων (500) ευρώ ανά εργαζόμενο που δεν έχει προβεί σε δήλωση του αποτελέσματος του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19,

β) σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων των εργοδοτών που απορρέουν από την περ. β) της παρ. 1, επιβάλλεται στον εργοδότη πρόστιμο χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ ανά εργαζόμενο που εργάζεται, ενώ έχει δηλωθεί θετικό αποτέλεσμα κατά τον διαγνωστικό έλεγχο,

γ) σε περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων των εργοδοτών που απορρέουν από την παρ. 3, επιβάλλεται πρόστιμο στον εργοδότη τριακοσίων (300) ευρώ άπαξ.

Τα επιβαλλόμενα, ως άνω, πρόστιμα εντάσσονται ως δημόσια έσοδα (ν.δ. 356/1974) στον Αναλυτικό Λογαριασμό Εσόδων 1560925001 «Πρόστιμα για παραβάσεις των κατεπειγόντων μέτρων αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19».

Άρθρο 7

Ζητήματα προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

1. Για τους σκοπούς εφαρμογής του άρθρου 5, η ανώνυμη εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΗΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.»" και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είναι Αυτοτελώς Υπεύθυνοι Επεξεργασίας σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016 (L 119), Γ.Κ.Π.Δ.) και τον ν. 4624/2019 (Α' 137). Κατά την επεξεργασία των δεδομένων λαμβάνονται τα απαραίτητα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για την ασφάλεια αυτών.

2. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα οποία τυγχάνουν επεξεργασίας περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, προκειμένου να υλοποιηθούν οι διατάξεις της παρούσας και της σχετικής νομοθεσίας επί τη βάσει της οποίας εκδίδεται και αφορούν στα πρόσωπα που υπάγονται σύμφωνα με το άρθρο 1 στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας.

3. Τα προσωπικά δεδομένα τα οποία υποβάλλονται σε επεξεργασία είναι τα ακόλουθα: α) ονοματεπώνυμο, β) όνομα πατρός, γ) όνομα μητρός, δ) ημερομηνία γέννησης, ε) Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), στ) Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), ζ) ημερομηνία διεξαγωγής διαγνωστικού ελέγχου η) αποτέλεσμα διαγνωστικού ελέγχου, και θ) ημερομηνία δήλωσης.

4. Σκοπός της επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων είναι η υποχρεωτική καταχώριση και ηλεκτρονική διαχείριση των αποτελεσμάτων της διαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου της νόσησης των προσώπων του άρθρου 1 από κορωνοϊό COVID-19, όπως αυτή ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4790/2021 (Α' 48) και σύμφωνα με τα άρθρα 46 του ν. 4790/2021 και 27 του ν. 4792/2021 (Α' 54).

Άρθρο 8

Μεταβατικές διατάξεις

Κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, ήτοι από 19 έως 25 Απριλίου 2021, οι εργαζόμενοι μπορούν να υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 εντός του χρονικού διαστήματος από 19 Απριλίου έως 25 Απριλίου 2021.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ

Άρθρο 9

Έναρξη ισχύος

Η παρούσα ισχύει από τη Δευτέρα 19 Απριλίου 2021.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 18 Απριλίου 2021

Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ

Ανάπτυξης και Επενδύσεων

ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Υγείας

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ

Υφυπουργός Υποδομών

και Μεταφορών

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

Υφυπουργός Οικονομικών

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΒΒΟΣ

Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Υποδομών και Μεταφορών

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

Ναυτιλίας

και Νησιωτικής Πολιτικής

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ

Επικρατείας

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ


       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671