ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
ΓΕΜΗ Αρ. Πρωτ. : 186/21.04.2015

Καθυστερήσεις ή/και απροθυμία απαντήσεων σε Υπηρεσίες ΓΕΜΗ από Πρωτοδικεία της Χώρας.

Πρωτότυπο έγγραφο

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ

Αθήνα, 21 Απριλίου 2015

Αρ. Πρωτ. : 186

Προς :

• ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

Κοινοποίηση :

• Γραμματεία Εταιρειών ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

• Γενική Γραμματεία Εμπορίου - Δ/νση Εταιρειών & ΓΕΜΗ

• Υπηρεσίες ΓΕΜΗ των Επιμελητηρίων

• Κεντρική Υπηρεσία ΓΕΜΗ της ΚΕΕΕ

Θέμα : Καθυστερήσεις ή/και απροθυμία απαντήσεων σε Υπηρεσίες ΓΕΜΗ από Πρωτοδικεία της Χώρας.

Σχετικά με το θέμα και με αφορμή, τόσο του συνημμένου εγγράφου (απ 5162/26-03-2015) του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, όσο και προφορικών αναφορών των διαφόρων Υπηρεσιών ΓΕΜΗ της χώρας, σύμφωνα με τις οποίες «παρατηρούνται καθυστερήσεις ή/και απροθυμία χορήγησης απαντήσεων σε Υπηρεσίες ΓΕΜΗ από Πρωτοδικεία της Χώρας», το Εποπτικό Συμβούλιο, ως αρμόδιο "να μεριμνά για την έναρξη και εύρυθμη λειτουργία του Γ.Ε.ΜΗ" (σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ 2 του Ν.3419/2005 όπως ισχύει), παρακαλεί για τις δικές σας ενέργειες, με στόχο την άμεση επίλυση του σχετικού προβλήματος, υπενθυμίζοντας ότι :

1. Με βάση τις διατάξεις του Ν.3419/2005 όπως ισχύει και τις υπουργικές αποφάσεις, που εκδόθηκαν κατ' εξουσιοδότησή του (ΥΑ Κ1-941οικ/27-4-2012 - ΦΕΚ 1468/Β/2012 και ΥΑ Κ1-1798 οικ /30-9-2012 - ΦΕΚ 2660/Β/2012), έγινε απογραφή στο ΓΕΜΗ των εταιρειών, που τηρούσαν τα προηγούμενα μητρώα (πρωτοδικεία, νομαρχίες, ειρηνοδικεία κλπ).

2. Στις διατάξεις, του άρθρου 2, παραγρ 5, της ΥΑ Κ1-941οικ/27-4-2012 (ΦΕΚ 1468/Β/2012), ορίζεται ότι : «5. Μετά την παρέλευση των προθεσμιών που προβλέπονται στις παραγράφους 1 έως 3 αποκλειστικό αρμόδια για την χορήγηση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων είναι η Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. που είναι αρμόδια για τον υπόχρεο στον οποίο αφορά το πιστοποιητικό ή η βεβαίωση. Για τον ως άνω σκοπό οι Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. μπορούν να ζητούν από τις Αρχές, που τηρούν τα Μητρώα και Βιβλία της παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.3419/2005 να ανακαλούν και να διαβιβάζουν τα δεδομένα που αφορούν στις καταχωρίσεις του υπόχρεου, προκειμένου αυτά να εισαχθούν στο Γ.Ε.ΜΗ.».

3. Επίσης στις διατάξεις, του άρθρου 2, παραγρ 6, της ΥΑ Κ1-1798 οικ /30-9-2012 (ΦΕΚ 2660/Β/2012). ορίζεται ότι : «6. Βεβαιώσεις, αντίγραφα και αποσπάσματα για πράξεις που προηγούνται της εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ. χορηγούνται από τις αρχές που τηρούσαν το οικείο μητρώο πριν την εγγραφή του υπόχρεου στο ΓΕΜΗ. Μετά από υποβολή σχετικού αιτήματος από τον υπόχρεο, οι Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. μπορούν να ζητούν από τις Αρχές που τηρούν τα Μητρώα και Βιβλία της παρ. 3 του άρθρου 18 του Ν.3419/2005 να ανακαλούν και να διαβιβάζουν τα δεδομένα που αφορούν στις καταχωρίσεις του υπόχρεου, προκειμένου αυτό να εισαχθούν στο Γ.Ε.ΜΗ. Μετά την εισαγωγή των δεδομένων στο Γ.Ε.ΜΗ. αποκλειστικά αρμόδια για την χορήγηση βεβαιώσεων στον υπόχρεο καθίσταται η αρμόδια Υπηρεσία-Γ.Ε.ΜΗ».

4. Τέλος με την ΚΥΑ Κ2-4946/15-10-2014 (ΦΕΚ 1468/Β/2012), ορίσθηκε η αποκλειστικά ηλεκτρονική υποβολή και διεκπεραίωση αιτημάτων έκδοσης πιστοποιητικών και αντιγράφων από το ΓΕΜΗ και ειδικότερα, στο άρθρο 7 παράγρ 2β αυτής, ορίζεται ότι η αρμόδια Υπηρεσία ΓΕΜΗ: "β. Δημιουργεί το αιτηθέν πιστοποιητικό, όπου αυτό είναι δυνατόν από έτοιμα πρότυπα του πληροφοριακού συστήματος. Η συμπλήρωση του πιστοποιητικού γίνεται αυτόματα με στοιχείο, από τη βάση δεδομένων του Γ.Ε.ΜΗ.. Ειδικά στις περιπτώσεις που η χορήγηση του πιστοποιητικού ή του αντιγράφου δε μπορεί να γίνει αυτόματα βάσει στοιχείων ήδη καταχωρισμένων στο πληροφοριακό σύστημα του Γ.Ε.ΜΗ7 αλλά απαιτείται σύνθετη αναζήτηση στοιχείων εκτός αυτού, η αρμόδια Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. τα συμπληρώνει από το περιεχόμενο του Φακέλου ή, όπου χρειάζεται, επικοινωνεί αμελλητί με τις κατά περίπτωση αρμόδιες άλλες Υπηρεσίες προκειμένου να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα αυτά στοιχεία. Στην περίπτωση αυτή, η προθεσμία έκδοσης του πιστοποιητικού ή του αντιγράφου που προβλέπεται στην παρ. 7 του άρθρου 6 της παρούσας εκκινεί από την απάντηση των εμπλεκομένων αρμοδίων άλλων Υπηρεσιών».

Σημειώνουμε δε ότι : Στην παραγρ 7, του άρθρου 6, της. ΚΥΑ Κ2-4946/15-10-2014 ορίζεται ότι : Η διαδικασία ολοκληρώνεται ηλεκτρονικό με την αποστολή απάντησης από την Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ.. Ο χρόνος ολοκλήρωσης δεν μπορεί να ξεπερνά τις 10 ημέρες που προβλέπονται από την παρ. 4 του άρθρου 4 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν.2690/1999 - ΦΕΚ 45Α'/1999) με την επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων.

Κατόπιν των ανωτέρω παρακαλούμε και πάλι για τις δικές σας ενέργειες, έτσι ώστε να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις ή/και απροθυμία χορήγησης απαντήσεων προς τις Υπηρεσίες ΓΕΜΗ, από τις γραμματείες εταιρειών των Πρωτοδικείων της Χώρας, οι οποίες (καθυστερήσεις) έχουν ως αποτέλεσμα την δημιουργία ανυπέρβλητων εμποδίων στην άσκηση της επιχειρηματικής εταιρικής δραστηριότητας.

Ο Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου

Μιχαήλ Σφακιανάκης

(Επισυνάπτεται σχετικά το υπ.αριθμ.πρωτ.21026/25-2-2015 έγγραφο του Υπουργείου Οικονομίας,Υποδομών,Ναυτιλίας&Τουρισμού)

5162/26-03-20 (.pdf)

21026/25-2-2015 (.pdf)

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671