ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ - ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
Υπ. Υποδομών Αριθμ. 68067/6255/29.12.2014

Καθορισμός των φορέων που δύναται να διαθέτουν Κινητές Μονάδες Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ), των γεωγραφικών περιοχών της χώρας στις οποίες διενεργούνται με αυτές οι περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

Αριθμ. 68067/6255

(ΦΕΚ Β΄ 71/16.01.2015)

Καθορισμός των φορέων που δύναται να διαθέτουν Κινητές Μονάδες Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ), των γεωγραφικών περιοχών της χώρας στις οποίες διενεργούνται με αυτές οι περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ KAI ΔΙΚΤΥΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α. Των άρθρων 18 και 19 του Ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49 Α΄) «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων – Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις» όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν.

β. Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» όπως κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98 Α΄).

γ. Του άρθρου 1 του Π.δ. 118/2013 «Τροποποίηση του Π.δ. 85/2012 (ΦΕΚ 141 Α΄) - Ίδρυση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και μετονομασία των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιστοίχως».

δ. Του Π.δ. 119/2013 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 153 Α΄).

ε. Της υπ’ αριθμ. 2821/2014 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Καθορισμός Αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχαήλ Παπαδόπουλου» (ΦΕΚ 2893 Β΄).

στ. Της υπ’ αριθμ. 37566/5116/10/2011 κοινή υπουργική απόφαση «Τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση με τις οδηγίες 2009/40 EK και 2010/48 ΕΕ» (ΦΕΚ 87 Β΄ 2012).

ζ. Της υπ’ αριθμ. 44800/123/1985 υπουργικής απόφασης «Τρόπος, διαδικασία και πιστοποίηση διενέργειας του Περιοδικού Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων» (ΦΕΚ 781 B΄) όπως ισχύει.

2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Σκοπός – Πεδίο εφαρμογής

Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται για τις Κινητές Μονάδες Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (KMTEO):

1. Οι φορείς που δύνανται να τις διαθέτουν.

2. Οι γεωγραφικές περιοχές της χώρας, στις οποίες διενεργούνται με αυτές περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι οχημάτων.

3. Η στελέχωσή τους.

4. Ο τόπος και ο χώρος εγκατάστασής τους.

5. Οι κατασκευαστικές απαιτήσεις των μονάδων και o εξοπλισμός τους (τεχνικού ελέγχου και λοιπός).

6. Οι μηχανογραφικές απαιτήσεις.

7. Η διαδικασία ενεργοποίησης της ΚΜΤΕΟ και εκπόνησης προγράμματος πρόσκλησης για τη διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου οχημάτων.

Άρθρο 2

Ορισμοί

Για την εφαρμογή της παρούσας ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί.

1. «Οχήματα»: Όλες οι κατηγορίες οχημάτων του Παραρτήματος Ι της αριθμ. 37566/5116/10/2011 κοινή υπουργική απόφαση «Τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση με τις οδηγίες 2009/40 EK και 2010/48 ΕΕ» (ΦΕΚ 87 Β΄), όπως ισχύει κάθε φορά.

2. «Κινητή Μονάδα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων» (ΚΜΤΕΟ): Μονάδα ενσωματωμένη σε αυτοκίνητο ή ρυμουλκούμενο όχημα ή μεταφερόμενη από τέτοιο όχημα που διαθέτει μηχανολογικό και λοιπό εξοπλισμό, κατάλληλο για τη διενέργεια, από εκπαιδευμένο προσωπικό, περιοδικών τεχνικών ελέγχων στα οχήματά της παρ. 1, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1, του άρθρου 18 του Ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49 Α΄) και την αριθμ. 37566/5116/10/2011 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 87 Β΄).

3. «(ΚΜΤΕΟ) Ελαφρών Οχημάτων»: Η ΚΜΤΕΟ η οποία είναι κατάλληλη για τη διενέργεια περιοδικών τεχνικών ελέγχων σε οχήματα των κατηγοριών 4, 5 και 6 του Παραρτήματος Ι της κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 1 του παρόντος.

4. «(ΚΜΤΕΟ) Βαρέων Οχημάτων»: Η ΚΜΤΕΟ η οποία είναι κατάλληλη για τη διενέργεια περιοδικών τεχνικών ελέγχων σε οχήματα των κατηγοριών 1, 2 και 3 του Παραρτήματος Ι της κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 1 του παρόντος.

5. «(ΚΜΤΕΟ) Ελαφρών και Βαρέων Οχημάτων»: Η ΚΜΤΕΟ η οποία είναι κατάλληλη για τη διενέργεια περιοδικών τεχνικών ελέγχων σε οχήματα όλων των κατηγοριών του Παραρτήματος Ι της κοινής υπουργικής απόφαση της παρ. 1 του παρόντος πλην της κατηγορίας 7.

6. «(ΚΜΤΕΟ) ΜΟΤΟ»: Η ΚΜΤΕΟ η οποία είναι κατάλληλη για τη διενέργεια περιοδικών τεχνικών ελέγχων σε οχήματα της κατηγορίας 7 του Παραρτήματος Ι της κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 1 του παρόντος.

Άρθρο 3

Φορείς που δύνανται να διαθέτουν Κινητές Μονάδες Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ)

1. Οι φορείς που δύνανται να διαθέτουν Κινητές Μονάδες Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (KMTEO) που διενεργούν περιοδικούς τεχνικούς ελέγχους οχημάτων, είναι τα λειτουργούντα Δημόσια ΚΤΕΟ των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας, η Δ/νση ΚΤΕΟ της Περιφέρειας Αττικής, καθώς και τα λειτουργούντα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ της Χώρας.

2. Η δραστηριοποίηση της κάθε ΚΜΤΕΟ περιορίζεται στα διοικητικά όρια της Περιφερειακής Ενότητας της έδρας του λειτουργούντος ΚΤΕΟ το οποίο τη διαθέτει. Η ανωτέρω δραστηριοποίηση διευρύνεται στα λειτουργούντα ΚΤΕΟ της οικείας Περιφέρειας και αν αυτό δεν καθίσταται εφικτό στα λειτουργούντα ΚΤΕΟ οποιασδήποτε Περιφέρειας της Χώρας σε περίπτωση που δεν λειτουργεί Δημόσιο ή Ιδιωτικό ΚΤΕΟ ή λόγω αδυναμίας προμήθειας ΚΜΤΕΟ και στελέχωσής της από τα λειτουργούντα ΚΤΕΟ της Περιφερειακής Ενότητας.

Άρθρο 4

Καθορισμός των γεωγραφικών περιοχών της χώρας στις οποίες διενεργούνται με Κινητές Μονάδες

Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ)

περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι

1. Με την επιφύλαξη των τυχόν εξαιρέσεων από την υποχρέωση διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου που προβλέπονται από την σχετική νομοθεσία, οι γεωγραφικές περιοχές της χώρας στις οποίες δύνανται να διενεργούνται με ΚΜΤΕΟ περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι σε οχήματα όλων των κατηγοριών, είναι οι ακόλουθες:

α. Οι Περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου και Ιονίων νήσων.

β. Η Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων, της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

γ. Η νήσος Σαμοθράκη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

δ. Η Περιφερειακή Ενότητα Νήσων, της Περιφέρειας Αττικής.

ε. Η Περιφερειακή Ενότητα Θάσου, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

στ. Η νήσος Σκύρος, της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος.

2. Περιορισμοί στη δραστηριοποίηση των ΚΜΤΕΟ:

α. Στις ανωτέρω γεωγραφικές περιοχές, δεν επιτρέπεται η διενέργεια περιοδικών τεχνικών ελέγχων με ΚΜΤΕΟ, στην περίπτωση που λειτουργεί Δημόσιο ή Ιδιωτικό ΚΤΕΟ στις κατηγορίες οχημάτων τις οποίες το ΚΤΕΟ έχει την υποδομή και έχει αδειοδοτηθεί να ελέγχει.

Με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη ή αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη καθορίζονται οι νήσοι κάθε Περιφέρειας στις οποίες είναι δυνατή η εγκατάσταση και λειτουργία των ΚΜΤΕΟ καθώς και η νησιωτική περιοχή της Περιφέρειας που θα εξυπηρετηθεί από την συγκεκριμένη ΚΜΤΕΟ.

β. Με ΚΜΤΕΟ διενεργούνται περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι σε:

- ενάριθμα οχήματα με έδρα την Περιφερειακή Ενότητα στην οποία κάθε φορά εγκαθίσταται η μονάδα, καθώς και με έδρα άλλη από την ανωτέρω, εφόσον οι κάτοχοί τους αποδεικνύουν με κάθε νόμιμο έγγραφο ή παραστατικό την μόνιμη ή προσωρινή διαμονή - εργασία στην Περιφερειακή Ενότητα που εγκαθίσταται η ΚΜΤΕΟ.

- ανάριθμα οχήματα τα οποία πρόκειται να ταξινομηθούν σε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

3. Επιπρόσθετα των προβλέψεων της ανωτέρω παρ. 1 περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι με ΚΜΤΕΟ ΜΟΤΟ σε οχήματα της κατηγορίας 7 του Παραρτήματος Ι της αριθμ. 37566/ 5116/10/2011 κοινής υπουργικής απόφασης δύνανται να διενεργούνται και στις Περιφερειακές Ενότητες της Χώρας στις οποίες έχει δημιουργηθεί υποδομή για τη διενέργεια τεχνικών ελέγχων στα οχήματα της κατηγορίας αυτής και έχει εκδοθεί πρόγραμμα πρόσκλησης για τεχνικό έλεγχο.

Περιορισμοί στη δραστηριοποίηση των ΚΜΤΕΟ-ΜΟΤΟ:

- Οι ΚΜΤΕΟ-ΜΟΤΟ δεν επιτρέπεται να δραστηριοποιούνται σε Δήμο, στα διοικητικά όρια του οποίου λειτουργεί Δημόσιο ή Ιδιωτικό ΚΤΕΟ που ελέγχει δίκυκλα.

- Κατά παρέκκλιση του ανωτέρω περιορισμού, με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη ή αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη, δύναται να επιτραπεί η επέκταση της δραστηριότητας της ΚΜΤΕΟ-ΜΟΤΟ, σε Δημοτικές ή Τοπικές Κοινότητες Δημοτικών Ενοτήτων ή σε ολόκληρη Δημοτική Ενότητα, Δήμου όπου λειτουργεί Δημόσιο ή Ιδιωτικό ΚΤΕΟ που ελέγχει δίκυκλα. Κριτήρια για την παρέκκλιση αυτή δύνανται να αποτελέσουν η μεγάλη έκταση του Δήμου, η διαμόρφωση και η κατάσταση του οδικού του δικτύου, το ανάγλυφο της περιοχής, οι τυχόν δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τυχόν άλλοι λόγοι τοπικού χαρακτήρα.

Άρθρο 5

Στελέχωση των Κινητών Μονάδων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ)

1. Οι ΚΜΤΕΟ στελεχώνονται από δύο (2) τουλάχιστον τεχνικούς, εκ των οποίων ο ένας τουλάχιστον είναι διπλωματούχος μηχανικός μέλος TEE, ή πτυχιούχος τεχνολόγος μηχανικός. Οι ανωτέρω είναι κάτοχοι ισχύοντος πιστοποιητικού ελεγκτή για τις κατά περίπτωση κατηγορίες ελεγχόμενων από την ΚΜΤΕΟ οχημάτων, οι οποίοι είναι υπάλληλοι που υπηρετούν σε Δημόσια ΚΤΕΟ της Περιφέρειας στην οποία εγκαθίστανται η ΚΜΤΕΟ ή μέλη του προσωπικού του Ι. ΚΤΕΟ στο οποίο ανήκει η ΚΜΤΕΟ.

2. Προκειμένου η ΚΜΤΕΟ να ελέγχει και βαρέα οχήματα μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR) ή/και ευπαθών τροφίμων (ATP), ο διπλωματούχος μηχανικός μέλος TEE, ή πτυχιούχος τεχνολόγος μηχανικός απαιτείται να διαθέτει τη σχετική πιστοποίηση.

Άρθρο 6

Τόπος και χώρος εγκατάστασης των Κινητών Μονάδων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ )

1. Οι ΚΜΤΕΟ, κατά προτίμηση, εγκαθίστανται εντός οικοπέδων ή γηπέδων, που βρίσκονται στις περιοχές της παρ. 2 του άρθρου 34 του Ν. 2963/2001 (Α΄ 268), όπως ισχύει.

2. Για την εγκατάστασή τους ισχύουν οι περιορισμοί των παρ. 4 και 5 του άρθρου 34 του ανωτέρω νόμου, ενώ δεν ισχύουν οι περιορισμοί περί ελαχίστων επιφανειών που καθορίζονται με τις διατάξεις αυτές.

3. Σε περίπτωση αδυναμίας εξευρέσεως χώρου που να πληροί τις ανωτέρω προϋποθέσεις επιτρέπεται η εγκατάσταση της ΚΜΤΕΟ σε:

3.1 Υπαίθριο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων

3.2 Χώρο εντός λιμένος, εφόσον το επιτρέπει η αρμόδια λιμενική αρχή.

4. Ο χώρος εγκατάστασης είναι καλυμμένος με ασφαλτικό τάπητα ή τάπητα από σκυρόδεμα, περιφραγμένος και είναι επαρκής, ανάλογα με την κατηγορία των ελεγχόμενων οχημάτων, για την αναμονή, τη διενέργεια ελιγμών και τη στάθμευση των προς έλεγχο οχημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τις μέγιστες διαστάσεις των ελεγχόμενων οχημάτων όπως αυτές ορίζονται στις ισχύουσες διατάξεις. Ο ελάχιστος διαθέσιμος χώρος αναμονής ανάλογα με την ΚΜΤΕΟ ορίζεται σε:

- για την ΚΜΤΕΟ-ΜΟΤΟ χώρος αναμονής πέντε (5) δικύκλων

- για την ΚΜΤΕΟ-ελαφρών οχημάτων χώρος αναμονής δύο (2) επιβατικών ή ελαφρών φορτηγών

- για την ΚΜΤΕΟ βαρέων και την ΚΜΤΕΟ ελαφρών - βαρέων οχημάτων χώρος αναμονής ενός (1) 12μετρου οχήματος και ενός επιβατικού ή ελαφρού φορτηγού, εάν στο νησί δεν κυκλοφορεί οδικός συρμός, ειδάλλως χώρος αναμονής ενός (1) οδικού συρμού.

5. Ο χώρος εγκατάστασης διαθέτει την προβλεπόμενη για τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ κυκλοφοριακή σύνδεση.

6. Η ΚΜΤΕΟ είναι επιτρεπτό να εγκατασταθεί εντός υφισταμένου στεγασμένου χώρου (υπόστεγου), κατάλληλων διαστάσεων με δάπεδο από ασφαλτικό τάπητα ή τάπητα από σκυρόδεμα, που διαθέτει θύρες ή ανοίγματα επαρκών διαστάσεων για την άνετη είσοδο και έξοδο των ελεγχόμενων οχημάτων. Ο χώρος εφόσον είναι κλειστός (όχι ανοικτό υπόστεγο) πρέπει να διαθέτει τεχνητό εξαερισμό.

7. Στην περίπτωση που κατασκευάζεται λάκκος κατόπτευσης για την διευκόλυνση των οπτικών ελέγχων στο κάτω μέρος του οχήματος αυτός θα καλύπτεται υποχρεωτικά ή θα περιφράσσεται όταν η μονάδα δε λειτουργεί.

8. Ο χώρος εγκατάστασης διαθέτει παροχή ρεύματος (ηλεκτροδότηση), τηλεφωνική και διαδικτυακή σύνδεση για την επικοινωνία με το Μ.Σ του ΥΠΥΜΕΔΙ που αφορά στην λήψη και αποστολή δεδομένων τεχνικού ελέγχου οχημάτων, εκτός αν αυτά εξασφαλίζονται αυτονόμως από τις υποδομές της ΚΜΤΕΟ.

Άρθρο 7

Κατασκευαστικές απαιτήσεις και εξοπλισμός των Κινητών Μονάδων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ)

Α. Κατασκευαστικές απαιτήσεις των ΚΜΤΕΟ

1. H ΚΜΤΕΟ είναι είτε ενσωματωμένη σε αυτοκίνητο ή ρυμουλκούμενο όχημα συμπεριλαμβανομένων των ημιρυμουλκουμένων είτε μεταφερόμενη από τέτοιο όχημα.

2. Για τη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου η ΚΜΤΕΟ επιτρέπεται να αναπτύσσεται και ακολούθως να αναδιπλώνεται, με τη βοήθεια κατάλληλων μηχανισμών τροφοδοτούμενων με πηγή ενέργειας και κατάλληλων μοχλών, ράβδων κ.λπ., ώστε να περιορίζεται κατά το δυνατό στο ελάχιστο η άσκηση μεγάλης μυϊκής δύναμης από τους χειριστές της μονάδας.

Η ΚΜΤΕΟ κατά τη μετακίνησή απαιτείται να είναι αναδιπλωμένη (κλειστή) και επίσης:

α. Εάν είναι ενσωματωμένη σε όχημα, οι μάζες και οι διαστάσεις του οχήματος αυτού δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τις ισχύουσες από τις σχετικές διατάξεις οριακές τιμές.

β. Εάν μεταφέρεται με όχημα, να είναι δυνατή η μεταφορά της με όχημα κανονικών μαζών και διαστάσεων (μη υπέρβαρο ή/και μη υπερδιάστατο).

3. Προκειμένου για μεταφερόμενη με όχημα ΚΜΤΕΟ, πρέπει να εφαρμόζεται τεχνική λύση ασφαλής και ταχεία για την εκφόρτωση της ΚΜΤΕΟ από το όχημα που το μεταφέρει και ακολούθως την επαναφόρτωσή του.

4. Η ΚΜΤΕΟ διαθέτει τα απαραίτητα κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες) προκειμένου να διευκολύνεται η είσοδος και η έξοδος των προς έλεγχο οχημάτων. Στην περίπτωση ΚΜΤΕΟ βαρέων οχημάτων ή μικτών ΚΜΤΕΟ, με τις οποίες θα ελέγχονται οδικοί συρμοί (αρθρωτά οχήματα), το μήκος των ραμπών είναι κατάλληλο (επαρκές) ώστε να αποφεύγεται η πρόσκρουση του εμπρός άνω ή κάτω μέρους του επικαθημένου στον θάλαμο (καμπίνα) του ελκυστήρα ή στο πλαίσιό του.

Β. Εξοπλισμός των ΚΜΤΕΟ για τη διενέργεια περιοδικών τεχνικών ελέγχων

1. Οι ΚΜΤΕΟ Ελαφρών Οχημάτων, Βαρέων Οχημάτων και ΜΟΤΟ εξοπλίζονται με γραμμές ελέγχου και λοιπές συσκευές, όπως αυτές προδιαγράφονται στις ισχύουσες κανονιστικές αποφάσεις για τον εξοπλισμό των Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, για τις αντίστοιχες κατηγορίες οχημάτων, με εξαίρεση την ειδική συσκευή εξομοίωσης του φορτίου του φρενομέτρου.

2. Οι ΚΜΤΕΟ Ελαφρών-Βαρέων Οχημάτων εξοπλίζονται με γραμμές ελέγχου και λοιπές συσκευές, όπως αυτές προδιαγράφονται στις ισχύουσες κανονιστικές αποφάσεις για τον εξοπλισμό των Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ βαρέων οχημάτων με εξαίρεση την ειδική συσκευή εξομοίωσης του φορτίου του φρενομέτρου και επιπρόσθετα πρέπει:

- να διαθέτουν αμορτισερόμετρο, για τον έλεγχο του συστήματος ανάρτησης των ελαφρών οχημάτων, όπως αυτό προδιαγράφεται στον εξοπλισμό της γραμμής ελαφρών οχημάτων.

- να διαθέτουν φρενόμετρο με ταχύτητα περιστροφής κυλίνδρων κατάλληλη για τη μέτρηση των ελαφρών οχημάτων.

3. Ο αναλυτής καυσαερίων και το νεφελόμετρο, είναι επιτρεπτό, για εξοικονόμηση χώρου, να ενσωματώνονται σε μία συσκευή, αντί των δύο ανεξάρτητων.

4. Η ΚΜΤΕΟ πρέπει να εξασφαλίζει τη δυνατότητα διενέργειας των οπτικών ελέγχων με τη χρήση του τζογομέτρου και των λοιπών οπτικών ελέγχων, σε ολόκληρο το κάτω μέρος του ελεγχόμενου οχήματος. Η απαίτηση αυτή δύναται να υλοποιείται:

- Είτε με κατάλληλο σύστημα ανύψωσης

- Είτε με την δυνατότητα να τοποθετείται η ΚΜΤΕΟ υπεράνω λάκκου κατόπτευσης.

Οποιαδήποτε τεχνική λύση και εάν υλοποιείται, πρέπει να εξασφαλίζεται ότι ο ελεγκτής διενεργεί έλεγχο με ασφάλεια σε όλο το μήκος του οχήματος και όχι σε ύπτια θέση.

Γ. Λοιπός εξοπλισμός της ΚΜΤΕΟ:

1. Ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος, που καλύπτει τη μέγιστη απαιτούμενη ηλεκτρική ισχύ των εγκατεστημένων μηχανημάτων και συσκευών, με επιπλέον εφεδρεία, προκειμένου η ΚΜΤΕΟ να συνεχίσει να λειτουργεί σε περίπτωση διακοπής της ηλεκτροδότησης.

Γενικά όλη η μονάδα παροχής ηλεκτρικής ισχύος πρέπει να διαθέτει όλες τις απαιτούμενες διατάξεις ασφαλούς λειτουργίας και να διαθέτει γενικό διακόπτη για επείγουσες περιπτώσεις, καθώς και σταθεροποιητή τάσης για τη σωστή λειτουργία των ηλεκτρονικών συσκευών.

2. Φορητός ή σταθερός οικίσκος θερμαινόμενος - κλιματιζόμενος, που χρησιμοποιείται ως χώρος γραφείου, για την εξυπηρέτηση των ελεγκτικού προσωπικού και των πολιτών.

Τα τοιχώματα του οικίσκου είναι κατασκευασμένα από θερμομονωτικά υλικά για προστασία από τις υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες στις διάφορες εποχές του έτους.

Ο χώρος του γραφείου διαθέτει παράθυρο/α θύρα /ες εισόδου-εξόδου, τουλάχιστον ένα έπιπλο γραφείο ελεγκτών, τουλάχιστον δύο καθίσματα καθώς και τις προβλεπόμενες συσκευές μηχανογράφησης των ελέγχων.

3. Υπερυψωμένη στέγη για τη προστασία από τον ήλιο και τη βροχή.

4. Κατάλληλος φωτισμός για τη διευκόλυνση των ελέγχων.

Άρθρο 8

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ

Κινητών Μονάδων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ)

Οι ΚΜΤΕΟ εξοπλίζονται με μηχανογραφικό σύστημα, όπως αυτό προδιαγράφεται στις ισχύουσες κανονιστικές αποφάσεις για την μηχανογράφηση των Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, για τις αντίστοιχες κατηγορίες οχημάτων με την μόνη διαφοροποίηση αυτήν που αφορά στην λήψη του φωτογραφικού υλικού όπου αυτή θα πραγματοποιείται με φορητή έγχρωμη ψηφιακή φωτογραφική μηχανή με δυνατότητα σύνδεσης με το μηχανογραφικό σύστημα της ΚΜΤΕΟ.

Άρθρο 9

Ενεργοποίηση της ΚΜΤΕΟ και εκπόνηση προγράμματος πρόσκλησης για τη διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου.

1. Οι Γενικοί Διευθυντές Μεταφορών των Περιφερειών:

α. Λαμβάνοντας υπόψη τα οριζόμενα στα προηγούμενα άρθρα και ιδιαίτερα στο άρθρο 4 της παρούσας, καθώς επίσης και τις προτάσεις των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπηρεσιών Μεταφορών & Επικοινωνιών και Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ που εντάσσονται στις περιπτώσεις του άρθρου 3, καταρτίζουν πίνακα με τις περιοχές που απαιτείται να εξυπηρετηθούν με ΚΜΤΕΟ και κατά κατηγορία οχημάτων (ελαφρά-βαρέα-μοτό).

β. Ακολούθως και με βάση τον ανωτέρω πίνακα, απευθύνεται πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τα ανωτέρω Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ για διαθεσιμότητα ΚΜΤΕΟ και ελεγκτικού προσωπικού.

2. Τα Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ, ανταποκρινόμενα στην πρόσκληση ενδιαφέροντος υποβάλλουν στην τοπική Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, αίτηση στην οποία:

α. Δηλώνουν διαθεσιμότητα μίας ή περισσοτέρων ΚΜΤΕΟ και του είδους αυτών και προτείνουν τον ακριβή τόπο και χώρο εγκατάστασής τους.

β. Γνωστοποιούν (βάσει του αριθμού διαθέσιμων ΚΜΤΕΟ, του αριθμού ελεγκτών και το ωραρίου λειτουργίας) για την κατάρτιση των προγραμμάτων πρόσκλησης τεκμηριωμένα τη δυναμικότητά τους σε ημερήσια και εβδομαδιαία βάση. Για τον καθορισμό της δυναμικότητας λαμβάνονται υπόψη οι θεσμοθετημένοι ελάχιστοι χρόνοι για τη διενέργεια του περιοδικού τεχνικού ελέγχου στις διάφορες κατηγορίες οχημάτων.

γ. Υποβάλλουν επίσης:

i) Πράξη παραχώρησης του χώρου εγκατάστασης της ΚΜΤΕΟ ή μισθωτήριο συμβόλαιο, στα οποία ορίζεται η χρονική διάρκεια της μίσθωσης ή της παραχώρησης.

ii) Τοπογραφικό διάγραμμα της ευρύτερης περιοχής

iii) Σκαρίφημα του χώρου εγκατάστασης της ΚΜΤΕΟ με διαστάσεις, που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον τους τυχόν στεγασμένους χώρους, τη θέση εγκατάστασης της ΚΜΤΕΟ, και τους χώρους ελιγμών – αναμονής καθώς και την κυκλοφοριακή σύνδεση με το υπάρχον οδικό δίκτυο.

iv) Ονομαστικό κατάλογο του ελεγκτικού προσωπικού με τους κωδικούς ελεγκτών που θα επανδρώσει τις ΚΜΤΕΟ.

v) Οπτικό υλικό (φωτογραφίες ή βίντεο) με τις διαδικασίες εγκατάστασης και απεγκατάστασης της ΚΜΤΕΟ και της εισόδου στο χώρο, της διαδικασίας του τεχνικού ελέγχου και της εξόδου οχημάτων της κατηγορίας που θα ελέγχονται με την ΚΜΤΕΟ.

3. Εφόσον διαπιστώνεται η συμμόρφωση προς τις απαιτήσεις της παρούσας, με απόφαση του Περιφερειάρχη ή του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη:

α. Εκδίδεται πράξη χορήγησης εξουσιοδότησης προς το Δημόσιο ή το Ιδιωτικό ΚΤΕΟ που υπέβαλε τη σχετική αίτηση για τη διενέργεια περιοδικών τεχνικών ελέγχων, στις κατηγορίες οχημάτων που δύνανται να ελεγχθούν με την ΚΜΤΕΟ. Η εξουσιοδότηση είναι πενταετούς διάρκειας και δύναται να ανανεώνεται.

β. Εκδίδεται πρόγραμμα πρόσκλησης, εάν αυτό δεν υπάρχει των κυκλοφορούντων στην περιοχή οχημάτων, με κριτήρια τον αριθμό των εγγεγραμμένων οχημάτων, την παλαιότητά τους και τη δυναμικότητα της ΚΜΤΕΟ, στο οποίο ορίζεται και ο χρόνος παραμονής της ΚΜΤΕΟ μετά την λήξη του προγράμματος για την διενέργεια επανελέγχων.

γ. Το εξουσιοδοτούμενο ΚΤΕΟ δεσμεύεται για την παραμονή της ΚΜΤΕΟ, στο πλαίσιο της υλοποίησης του εκπονηθέντος προγράμματος πρόσκλησης οχημάτων.

Στις περιοχές που θα λειτουργήσει ΚΜΤΕΟ η τυχόν εκδοθείσα παράταση προγράμματος πρόσκλησης παύει να ισχύει και ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης υποχρεούται για την έκδοση προγράμματος.

4. Τυχόν δαπάνες που απαιτούνται για την προσαρμογή των ΚΜΤΕΟ στις απαιτήσεις της παρούσης, η κυριότητα των οποίων ανήκει στο ΥΠΥΜΕΔΙ και διατίθενται στα Δημόσια ΚΤΕΟ, βαρύνουν την οικεία Περιφέρεια.

Άρθρο 10

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσής της, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στα επί μέρους άρθρα της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 29 Δεκεμβρίου 2014

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671