ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
Αριθμ. 143241 ΕΞ 2019/16.12.2019

Διάθεση διαδικτυακών υπηρεσιών στο Υπουργείο Δικαιοσύνης μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Αριθμ. 143241 ΕΞ 2019

(ΦΕΚ Β΄ 4744/23.12.2019)

Διάθεση διαδικτυακών υπηρεσιών στο Υπουργείο Δικαιοσύνης μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

Α. Τις διατάξεις:

1. Των παραγράφων 2, 3 και 5 του άρθρου 47 του ν. 4623/ 2019 (ΦΕΚ Α’ 134).

2. Το άρθρο 17 του ν. 4174/2013 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 170), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

3. Του άρθρου 37 του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 94), όπως ισχύει.

4. Του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ.

5. Του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680» (ΦΕΚ Α’ 137).

6. Του π.δ. 96/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» (ΦΕΚ Α’ 136), όπως ισχύει.

7. Του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (ΦΕΚ Α’ 119).

8. Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (ΦΕΚ Α’ 121).

9. Της υπ’ αρ. Υ6/2019 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας» (ΦΕΚ Β’ 2902).

10. Του άρθρου 90 του Κώδικα που κυρώθηκε με το άρθρο μόνο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για τη κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ Α’ 96).

Β. Την υπ’ αρ. 118944 ΕΞ 2019 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (ΦΕΚ 3990/Β’/1-11-2019).

Γ. Την υπ’ αρ. ΠΟΛ. 1154 (ΦΕΚ Β’ 3253/8-8-2018) «Εφαρμογή του πλαισίου και της πολιτικής ασφάλειας του Υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ για την τήρηση του φορολογικού απορρήτου ανάλογα με την περίπτωση από τα πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 17 ΚΦΔ, διαδικασίες χορήγησης απόρρητων στοιχείων ή πληροφοριών σε πρόσωπα εντός και εκτός της Φορολογικής Διοίκησης και της καταχώρισης και παρακολούθησης της χορήγησης αυτής, καθώς και ρύθμιση λοιπών διαδικαστικών ή τεχνικών θεμάτων».

Δ. Την υπ’ αρ. ΠΟΛ. 1163/3-7-2013 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Όροι και διαδικασία είσπραξης - επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παράβολου» (ΦΕΚ 1675/Β’/2013), όπως συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε από την ΠΟΛ. 1150 15/05/2014 (ΦΕΚ 1357/Β’/2014), την ΠΟΛ 1131/24-6-2015 (ΦΕΚ Β’ 1324) και την ΠΟΛ 1126 (ΦΕΚ Β’ 2957/29-8-2017).

Ε. Την υπ’ αρ. ΠΟΛ 1148/7-7-2015 απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων «Ηλεκτρονική Υπηρεσία Αυθεντικοποίησης Χρηστών».

ΣΤ. Τα υπ’ αρ. 878/13-12-2017, 879/13-12-2017 και 882/13-12-2017 αιτήματα του Υπουργείου Δικαιοσύνης στην Εφαρμογή Διαχείρισης Αιτημάτων Διαλειτουργικότητας του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.) της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.

Ζ. Τα υπ’ αρ. Ε.Π. 2400/2-11-2018, 5472/18-1-2019 και Ε.Π. 1989/11-11-2019 έγγραφα του Υπουργείου Δικαιοσύνης προς την Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ με θέμα την ένταξη διαδικτυακών υπηρεσιών σε παραγωγική λειτουργία.

Η. Το υπ’ αρ. ΔΣΑΕ 4005425 ΕΞ 2018/29-06-2018 έγγραφο της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) με θέμα: «Έγκριση Αιτημάτων Διαλειτουργικότητας Φορέων του Δημοσίου που έχουν υποβληθεί στο Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Υπουργείου Οικονομικών και αφορούν στην Περιοχή «Στοιχεία Μητρώου Υπουργείου Οικονομικών (Α.Α.Δ.Ε.)».

Θ. Το υπ’ αρ. ΔΥΠΗΛΥ Δ 122893 ΕΞ 2019 ΕΜΠ/16-4-2019 έγγραφο της Α.Α.Δ.Ε. προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης.

Ι. Την υπ’ αρ. 142030 ΕΞ2019/12-12-2019 (ΑΔΑ: Ω0ΨΟ46ΜΤΛΠ-2Η3) απόφαση έγκρισης του Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

ΙΑ. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Διατίθενται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης οι κάτωθι διαδικτυακές υπηρεσίες:

• «Στοιχεία Φορολογικού Μητρώου» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)

• Διαδικτυακή υπηρεσία «Αυθεντικοποίηση Χρηστών σε Πληροφοριακό Σύστημα τρίτου Φορέα (πρότυπο oAuth2.0)»

• Διαδικτυακή Υπηρεσία «Αναζήτηση/Δέσμευση/Επιστροφή e-Παραβόλου από Φορέα»

Άρθρο 1

Διάθεση διαδικτυακής υπηρεσίας «Στοιχεία Φορολογικού Μητρώου»

1. Διατίθεται στο Πληροφοριακό Σύστημα «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης (ΟΣΔΔΥ-ΠΠ)» του Υπουργείου Δικαιοσύνης, η διαδικτυακή υπηρεσία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) «Στοιχεία Φορολογικού Μητρώου» για φυσικά πρόσωπα και μη φυσικά πρόσωπα. Τα ακριβή πεδία και πληροφορίες προς διάθεση περιγράφονται στο Παράρτημα, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας απόφασης. Τα στοιχεία αντλούνται από το Φορολογικό Μητρώο του Υπουργείου Οικονομικών, τα οποία διαχειρίζεται η Α.Α.Δ.Ε.

2. Σκοπός της διάθεσης της διαδικτυακής υπηρεσίας «Στοιχεία Φορολογικού Μητρώου» στο Υπουργείο Δικαιοσύνης είναι η αξιοποίηση των ανωτέρω στοιχείων και πληροφοριών κατά την άσκηση των κατά νόμο αρμοδιοτήτων του, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και η βελτίωση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες.

3. Η διάθεση της διαδικτυακής υπηρεσίας διενεργείται σύμφωνα με τους όρους περί τήρησης του φορολογικού απορρήτου, της προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και της Πολιτικής Ορθής Χρήσης των διαδικτυακών υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε. και της Πολιτικής Ορθής Χρήσης των Διαδικτυακών Υπηρεσιών του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.

4. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανομένων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, την καταγραφή και παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.

Άρθρο 2

Διάθεση διαδικτυακής υπηρεσίας «Αυθεντικοποίηση Χρηστών οAuth2.0»

1. Διατίθεται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης η διαδικτυακή υπηρεσία «Αυθεντικοποίηση Χρηστών σε Πληροφοριακό Σύστημα τρίτου Φορέα» (πρότυπο oAuth2.0).

2. Σκοπός της διάθεσης της διαδικτυακής υπηρεσίας είναι η αυθεντικοποίηση των πολιτών για κατάθεση αιτήσεων και πιστοποιητικών στο Πληροφοριακό Σύστημα «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης (ΟΣΔΔΥ-ΠΠ)».

3. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανόμενων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, την καταγραφή και παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.

Άρθρο 3

Διάθεση Διαδικτυακής Υπηρεσίας «Αναζήτηση/ Δέσμευση/ Επιστροφή e-παραβόλου από Φορέα»

1. Διατίθεται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης η διαδικτυακή υπηρεσία «Αναζήτηση/Δέσμευση / Επιστροφή e-Παραβόλου από Φορέα»

2. Σκοπός της διάθεσης της διαδικτυακής υπηρεσίας είναι ο έλεγχος, η δέσμευση και επιστροφή παραβόλου μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης (ΟΣΔΔΥ-ΠΠ)».

3. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανόμενων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, την καταγραφή και παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.

Άρθρο 4

Οργανωτικά μέτρα ασφάλειας και προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

Η διάθεση των ανωτέρω διαδικτυακών υπηρεσιών διενεργείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.) της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., σύμφωνα με το ισχύον Πλαίσιο Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τις διατάξεις περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Πίνακας Χορηγούμενων Στοιχείων Φορολογικού Μητρώου για φυσικά πρόσωπα και μη φυσικά πρόσωπα

A) Στην κλήση αυτή γίνεται αναζήτηση με βάση τον αριθμό ταυτότητας και επιστρέφονται τα παρακάτω στοιχεία:

1. Ταυτότητα

2. Περιγραφή Είδους Ταυτότητας

3. Περιγραφή Αρχής Έκδοσης Ταυτότητας

4. Ημ/νία Έκδοσης Ταυτότητας

5. Α.Φ.Μ

6. Ένδειξη Απενεργοποίησης Α.Φ.Μ

7. Ενεργό Α.Φ.Μ (στην περίπτωση του Απενεργοποιημένου)

8. Ένδειξη Επιτηδευματία

9. Υπηκοότητα

10. Ημ/νία Γέννησης

11. Τόπος Γέννησης

12. Ημ/νία Θανάτου

13. Δ.Ο.Υ

14. Περιγραφή Δ.Ο.Υ

15. Επώνυμο

16. Β Επώνυμο

17. Όνομα

18. Πατρώνυμο

19. Επώνυμο Πατέρα

20. Όνομα Μητέρας

21. Επώνυμο Μητέρας

22. Χώρα Κατοικίας

23. Οδός Κατοικίας

24. Αρ. Οδού Κατοικίας

25. Τ.Κ Κατοικίας

26. Περιοχή Κατοικίας

27. Οδός Φορολογικής Διεύθυνσης

28. Αρ. Οδού Φορολογικής Διεύθυνσης

29. Τ.Κ Φορολογικής Διεύθυνσης

30. Περιοχή Φορολογικής Διεύθυνσης

Β) Στην κλήση αυτή γίνεται αναζήτηση με βάση των Αριθμό Φορολογικού Μητρώου Α.Φ.Μ και επιστρέφονται τα παρακάτω στοιχεία: Βασικά Στοιχεία:

1. Α.Φ.Μ

2. Δ.Ο.Υ

3. Περιγραφή Δ.Ο.Υ

4. ΦΠ/ΜΗ ΦΠ

5. Ένδειξη Απενεργ. Α.Φ.Μ

6. Α.Φ.Μ που διατηρείται (για απενεργοποιημένο

Α.Φ.Μ)

7. Ένδειξη Επιτηδευματία

8. Επωνυμία ή Επώνυμο, Β’ Επώνυμο, Όνομα Πατρ.

9. Μητρώνυμο

10. Κατηγορία Μη ΦΠ

11. Περιγραφή Κατηγορίας Μη ΦΠ

12. Μορφή Μη ΦΠ

13. Περιγραφή Μορφής Μη ΦΠ

14. Ταυτότητα

15. Είδος Ταυτότητας

16. Υπηκοότητα

17. Ημ/νία Γέννησης

18. Τόπος Γέννησης

19. Ημ/νία Θανάτου

20. Τηλέφωνο Οικίας

21. Οδός Φορολογικής Διεύθυνσης

22. Αριθμός Φορολογικής Διεύθυνσης

23. Τ.Κ Φορολογικής Διεύθυνσης

24. Περιοχή Φορολογικής Διεύθυνσης

25. Χώρα Κατοικίας

26. Οδός κατοικίας

27. Αριθμός κατοικίας

28. Τ.Κ κατοικίας

29. Περιοχή κατοικίας

30. Τίτλος επιχείρησης

31. Δ.Ο.Υ επιχείρησης

32. Οδός επιχείρησης

33. Αριθμός επιχείρησης

34. Ταχ. Κωδικός επιχείρησης 35.Περιοχή επιχείρησης

36. Ημ/νία έναρξης

37. Ημ/νία διακοπής

38. Τηλέφωνο επιχείρησης

39. FAX επιχείρησης

40. Περιγραφή Φ.Π.Α.

41. Περιγραφή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης

42. Περιγραφή Κατάστασης Επιχείρησης

Γ) Στην κλήση αυτή γίνεται αναζήτηση με το ονοματεπώνυμο (Καλύπτει μόνο τα Φυσικά Πρόσωπα) και επιστρέφονται τα παρακάτω στοιχεία:

1. Α.Φ.Μ

2. Επώνυμο

3. Β Επώνυμο

4. Όνομα

5. Πατρώνυμο

6. Όνομα Μητέρας

7. Ημ/νία Γέννησης

8. Ημ/νία Θανάτου

9. Δ.Ο.Υ.

10. Περιγραφή Δ.Ο.Υ.

11. Ταυτότητα

12. Περιγραφή Είδους Ταυτότητας

13. Ένδειξη Επιτηδευματία

14. Οδός Κατοικίας

15. Αρ. Οδού Κατοικίας

16. Τ.Κ Κατοικίας

17. Περιοχή Κατοικίας

18. Οδός Διεύθυνσης Επιχείρησης

19. Αρ. Οδού Διεύθυνσης Επιχείρησης

20. Τ.Κ Διεύθυνσης Επιχείρησης

21. Περιοχή Διεύθυνσης Επιχείρησης

Άρθρο 5

Έναρξη ισχύος

Η παρούσα απόφαση αρχίζει να ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 16 Δεκεμβρίου 2019

Ο Υπουργός

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671