ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ (πλην Υπ. Οικονομικών)"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
Δελτίο Τύπου (Τρίτη - 03/01/2017)

Η ομιλία του υφυπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Αναστάσιου Πετρόπουλου στη συνέντευξη Τύπου για την έναρξη λειτουργίας του ΕΦΚΑ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

03/01/207

Ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης ξεκίνησε. Ενώνει όλους τους ασφαλισμένους. Τους ενώνει με το κοινό συμφέρον για την υπεράσπιση της κοινωνικής ασφάλισης ως κοινωνικού αγαθού. Νοηματοδοτεί την αλληλεγγύη. Προστατεύει τους ασθενέστερους. Προτάσσει το καθήκον για τη συμβολή όλων ανάλογα με τις δυνάμεις τους. Είναι η κοινωνική αλληλεγγύη που χρειάζεται η χώρα μας.

Προσφέρει το πεδίο στο οποίο καλείται η κοινωνία μας να ενεργοποιήσει τις αρετές που επιδείκνυε πάντα απέναντι στους κινδύνους που απειλούσαν τη συνοχή και την ανάπτυξη τους. Ανήκει σε όλους. Χωρίς εξαιρέσεις και διακρίσεις. Το καλό του άλλου, του διπλανού, του διαφορετικού, ωφελεί όλους. Διότι όταν μοχθούμε για το κοινό καλό, εξισορροπούμε τις προϋποθέσεις για την κοινωνική προκοπή και την ευημερία του λαού και της χώρας.

Για κάποιους η μοναδική εναλλακτική λύση είναι η ατομικότητα. Για μας η μοναδική λύση προκύπτει από την κοινή προσπάθεια και την αλληλεγγύη.

Πέρασαν 85 χρόνια από το 1932 που ο Ελευθέριος Βενιζέλος υπό την πίεση των κοινωνικών αναγκών και των αγώνων θεμελίωσε το Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Στις δεκαετίες που ακολούθησαν, αντί να εξελιχθεί σε ένα σύστημα κοινωνικής ασφάλισης για όλους, κινδύνευσε με κατάρρευση: Πολυνομία, αβεβαιότητα, καθυστερήσεις, ταλαιπωρία για τους πολίτες. Μη αποτελεσματική κάλυψη των αναγκών των ασφαλισμένων. Γραφειοκρατία και λειτουργικές σπατάλες.

Η κοινωνική ασφάλιση έφτασε να θυμίζει ένα αρχιπέλαγος ανασφάλειας για τους πολλούς, με κάποιες νησίδες υπερπροστασίας για λίγους. Και όλα αυτά, κατέληγαν σε ένα σύστημα που χαρακτηριζόταν από ανεπάρκεια. Τροφοδοτούσε την αβεβαιότητα για το αύριο. Ε όλα αυτά έπρεπε κάποια στιγμή επιτέλους να αλλάξουν. Κι αποφασίσαμε ότι αυτή η στιγμή είναι τώρα.

Οι Έλληνες, λοιπόν, αργήσαμε αρκετές δεκαετίες να διορθώσουμε τις αδυναμίες του ασφαλιστικού μας και να ενοποιήσουμε τους ασφαλιστικούς φορείς. Συνεργάτης μού έστειλε πριν λίγο καιρό ένα δημοσίευμα του 1949, στο οποίο αναφέρεται σχέδιο της εποχής να διαλυθεί το ΙΚΑ και να συσταθεί νέος οργανισμός, ο «Εθνικός Οργανισμός Κοινωνικής Ασφαλίσεως», στον οποίον να υπαχθούν όλοι οι μισθωτοί και οι ελεύθεροι επαγγελματίες.

Αυτά τα ένσημα, τα οποία βλέπετε στη φωτογραφία, συμβολίζουν μια άλλη εποχή. Είναι ένσημα του ΙΚΑ. Ακόμα κάθε φορέας είχε διαφορετικά ένσημα, διαφορετικούς τρόπους είσπραξης που επέτρεπαν τη διαφθορά , χαρακτηρίζονταν από αδιαφάνεια δημιουργούσε προϋποθέσεις εξάρτησης των ασφαλισμένων από ένα σύστημα γραφειοκρατίας και αναποτελεσματικό. Οι απώλειες των εσόδων λόγω κακής διαχείρισης της περιουσίας συνέβαλλαν στην έλλειψη αποθεματικών.

Και με τη δημιουργία του ΕΦΚΑ, η κοινωνική ασφάλιση εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Την εποχή της σιγουριάς, της δικαιοσύνης και της ασφάλειας.

Εδώ, όμως, θέλω να κάνω μια μικρή παρένθεση για να σας πω το εξής: Η γνωστή εταιρεία ερευνών Prorata έκανε μια έρευνα ικανοποίησης και προσδοκιών των πολιτών από τα ασφαλιστικά ταμεία. Η έρευνα έγινε τα τέλη Δεκεμβρίου, έχει πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα τα οποία θα μας βοηθήσουν πολύ ουσιαστικά στη δουλειά που έχουμε να κάνουμε για τον ΕΦΚΑ. Μια παρουσίαση των σημαντικότερων ευρημάτων περιλαμβάνεται στο υλικό που σας έχει δοθεί.

Εγώ θέλω να δούμε τώρα μόνο σε 4-5 συγκεκριμένες διαφάνειες, οι οποίες δείχνουν ότι αυτό που φτιάχνουμε –ο ΕΦΚΑ- είναι αυτό ακριβώς που και οι πολίτες πιστεύουν ότι έχει ανάγκη η Κοινωνική Ασφάλιση στη χώρα μας.

Η πρώτη διαφάνεια είναι αυτή. Ρώτησε η Prorata πόσοι συμφωνούν ότι το ασφαλιστικό σύστημα θα πρέπει να είναι ενιαίο για όλους. Και η απάντηση, όπως βλέπετε, είναι ότι το 51% συμφωνεί απολύτως και το 16% μάλλον συμφωνεί. Σύνολο, δηλαδή, 67%.

Και αντίστοιχα: Πόσοι συμφωνούν ότι «Παρά τις όποιες μεταρρυθμίσεις, δεν πρέπει με κανέναν τρόπο να πληγεί ο δημόσιος χαρακτήρας της κοινωνικής ασφάλισης»; Το 76%.

Πόσοι ότι «Είναι δίκαιο και κοινωνικά ωφέλιμο να ισχύουν οι ίδιο κανόνες στην κοινωνική ασφάλιση για όλους τους εργαζόμενους»; Το 53+19=72%.

Πόσοι ότι «Η λειτουργία των ασφαλιστικών ταμείων σήμερα χαρακτηρίζεται από γραφειοκρατία και ταλαιπωρία του πολίτη»; Εδώ κι αν είναι μεγάλο το νούμερο, το 93%!

Αν όμως συνδυάσουμε αυτές τις 4 διαφάνειες, έχουμε αυτό ακριβώς που σας περιέγραψα ότι είναι ο ΕΦΚΑ: Ένας ενιαίος, δημόσιος φορέας ασφάλισης, με ίδιους κανόνες για όλους ώστε να διασφαλίζεται η κοινωνική πρόοδος και δικαιοσύνη. Συν αυτό που θέλουμε να πετύχουμε, δηλαδή η λειτουργία του να καταπολεμά τη γραφειοκρατία και να μην ταλαιπωρεί τον πολίτη.

Και τέλος, δείτε και αυτό: Πόσοι συμφωνούν ότι «Η εισφοροδιαφυγή είναι το πιο σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το ασφαλιστικό μας σύστημα»; Το 79%. Κρατήστε το αυτό και θα επανέλθω στο θέμα αργότερα.

Σας ξαναλέω ότι πολύ περισσότερα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας, μπορείτε να βρείτε στο υλικό που σας έχει δοθεί.

Για να εξυπηρετούνται όλοι καλύτερα, λοιπόν, από 1/1/2017 ο ΕΦΚΑ βρίσκεται παντού. Σε κάθε επιχείρηση, σε κάθε σπίτι, στα ΚΕΠ –όπου η ανταπόκριση και η συνεργασία των υπαλλήλων τους είναι πολύ σημαντική για την επιτυχία του εγχειρήματος.

Οι πρώτες μεγάλες αλλαγές στην Κοινωνική Ασφάλιση γίνονται ορατές από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του ΕΦΚΑ. Ταυτόχρονα, όμως, παραμένουν σταθερά και όσα είναι αναγκαία για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Θα επιχειρήσω να σας κάνω μια βασική ενημέρωση για το πώς λειτουργεί ο ΕΦΚΑ αυτές τις πρώτες ημέρες.

Πρώτα απ’ όλα, βέβαια, αλλάζει η σήμανση των χώρων. Εδώ βλέπετε ενδεικτικά μια από τις νέες πινακίδες που τοποθετήθηκαν στις Υπηρεσίες μας –η συγκεκριμένη είναι από την οδό Παπαδιαμαντοπούλου. Προφανώς ούτε αυτή είναι μια αλλαγή που μπορεί πρακτικά να ολοκληρωθεί μέσα σε μια νύχτα σε όλη την Ελλάδα, αλλά μέρα με τη μέρα θα βλέπουμε σε όλο και περισσότερα σημεία την πινακίδα ΕΦΚΑ.

Κεντρικό ρόλο στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει ο ΕΦΚΑ, διαδραματίζει η νέα ιστοσελίδα μας. Από σήμερα θα είναι στον αέρα. Μέσα από αυτήν, οι πάντες σταδιακά θα μπορούν να έχουν απευθείας πρόσβαση σε σημαντικές υπηρεσίες, οι οποίες θα εμπλουτίζονται διαρκώς.

Αυτή η ιστοσελίδα, θέλουμε να εκμηδενίσει τις αποστάσεις για όλους. Να φέρει στο επίκεντρο τον πολίτη, τον ασφαλισμένο, τον συνταξιούχο, ακόμα και της πιο απομακρυσμένης περιοχής της χώρας. Στόχος μας είναι να δέχεται κάθε μέρα και περισσότερους επισκέπτες, οι οποίοι είτε σε αυτή την πρώτη περίοδο να μαθαίνουν όσα δεν ξέρουν για τη λειτουργία του ΕΦΚΑ, είτε να εξυπηρετούνται και να ενημερώνονται για τα θέματα που τους απασχολούν σχετικά με την ασφάλισή τους.

Μόλις ολοκληρώσω την τοποθέτησή μου, ο Διευθυντής Πληροφορικής του ΕΦΚΑ κ. Κατελανής θα σας κάνει μια σύντομη παρουσίαση του πώς θα λειτουργεί το σάιτ μας και θα σας δείξει κάποιες ιδιαίτερα σημαντικές υπηρεσίες, όπως είναι ο online ατομικός λογαριασμός ασφαλισμένου και η ηλεκτρονική αίτηση συνταξιοδότησης που σύντομα θα είναι διαθέσιμη στους πολίτες. Για να μπει τέλος στην ταλαιπωρία, τις ουρές και τις δυσκολίες. Και το κυριότερο: Με τη νέα ηλεκτρονική διαδικασία, η σύνταξη να εκδίδεται πολύ πιο γρήγορα και χωρίς λάθη.

Και βέβαια δεν είναι μόνο αυτά. Είναι μια σειρά από υπηρεσίες που βελτιώνουν θεαματικά την καθημερινότητά μας. Θα μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου από το σπίτι σου, ή αν δεν έχεις πρόσβαση στο ίντερνετ θα μπορούν να σε βοηθήσουν από το πλησιέστερο ΚΕΠ. Δεν χρειάζεται ο νησιώτης να χάσει δυο μέρες για να έρθει στον Πειραιά να κάνει τη δουλειά του. Δεν χρειάζεται ο κάτοικος του απομακρυσμένου χωριού να πάει στην πλησιέστερη μεγάλη πόλη. Και βέβαια, δεν χρειάζεται να γίνονται τα πάντα στην Αθήνα, τα πάντα στα γραφεία. Με αυτή την ιστοσελίδα, οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ γίνονται διαθέσιμες πραγματικά σε όλους.

Κι έτσι λοιπόν, περνάμε στην ηλεκτρονική εποχή, στην εποχή του ΕΦΚΑ. Από τις ουρές, την ταλαιπωρία, την γραφειοκρατία και τις καρτέλες με τα ένσημα, μπαίνουμε πλέον στην εποχή της άμεσης πρόσβασης σε σύγχρονες υπηρεσίες.

Κι ας το πω άλλη μια φορά: Δεν θα είναι όλα τέλεια από τις πρώτες μέρες. Θα είναι όμως αμέσως καλύτερα και μέρα με τη μέρα θα βελτιώνονται ακόμα περισσότερο, μέχρι να φτάσουμε εκεί ακριβώς που θέλουμε, στην κοινωνική ασφάλιση του μέλλοντός μας.

Κεντρικό ρόλο εδώ, εκτός από το σάιτ μας, φιλοδοξούμε να έχει και κάτι ακόμα: το νέο τηλεφωνικό μας κέντρο. Ήδη ξεκίνησε η λειτουργία του –και πριν ακόμα ανακοινωθεί καλά καλά, με ενημέρωσαν ότι χτες δέχτηκε πολλές κλήσεις. Έχουμε ετοιμάσει έναν ειδικό χώρο στον οποίο στεγάζεται το call center του ΕΦΚΑ και εκπαιδεύουμε καθημερινά τους 25 πρώτους υπαλλήλους που το στελεχώνουν.

Καλώντας στο 1555, με αστική χρέωση και από τις 8 το πρωί ως τις 4 το μεσημέρι, οι πολίτες μπορούν να λαμβάνουν ενημέρωση για τα θέματα που τους απασχολούν.

Βέβαια, το κοινό θα συνεχίσει να προσέρχεται και στις Υπηρεσίες μας για να εξυπηρετηθεί. Ο σχεδιασμός που έχουμε κάνει, εκμηδενίζει κάθε ενδεχόμενο να μπερδευτεί ο κόσμος το πρώτο διάστημα και να μην ξέρει πού πρέπει να πάει και πού να απευθυνθεί για κάθε ζήτημά του.

Τα γνωστά σημεία και καταστήματα εξυπηρέτησης όλων των φορέων, λοιπόν, συνεχίζουν να λειτουργούν για την ομαλή μετάβαση και εξοικείωση των ασφαλισμένων στις σύγχρονες μηχανογραφικές και ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Για εύλογο μεταβατικό διάστημα, συνεχίζουν να ασκούν ακόμα και όποιες αρμοδιότητες άλλων φορέων (π.χ. ΕΟΠΥΥ) ασκούσαν μέχρι τις 31/12/2016. Μέσα στο 2017 θα μεταβιβαστούν στον ΕΟΠΥΥ όλες οι αρμοδιότητες που του ανήκουν.

Προφανώς, όλες οι Υπηρεσίες γίνονται πλέον Υπηρεσίες ΕΦΚΑ, με μόνη διάκριση ανάμεσα σε Υπηρεσίες για μισθωτούς και Υπηρεσίες για μη μισθωτούς. Σταδιακά, θα γίνουν και αλλαγές προσαρμογής στο νέο Οργανόγραμμα.

Επίσης, οι πληρωμές των εισφορών γίνονται μέσω της τράπεζας που επιλέγει ο ασφαλισμένος, με γρήγορο και απλό τρόπο. Στα ειδοποιητήρια του ΕΦΚΑ ορίζονται όλες οι λεπτομέρειες. Όποιος ασφαλισμένος έχει αντιρρήσεις σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού των εισφορών του, μπορεί να προσέρχεται στις αρμόδιες περιφερειακές Υπηρεσίες.

Όσον αφορά στις παλαιές οφειλές από την μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, για αυτές θα εξακολουθήσει να ισχύει η προϋφιστάμενη διαδικασία, δηλαδή οι ασφαλισμένοι θα τις καταβάλλουν με τον τρόπο που τις κατέβαλαν και έως τις 31/12/2016.

Στο ξεκίνημα αυτής της προσπάθειας, είναι ασφαλώς ιδιαίτερα κρίσιμο να ενημερώσουμε το κοινό. Να μάθουν οι πολίτες τι είναι ο ΕΦΚΑ και τι αλλάζει στις ζωές τους με τη λειτουργία του. Και στο σημείο αυτό χρειαζόμαστε και τη βοήθειά σας. Ο ΕΦΚΑ έχει ανάγκη να ενημερώσετε αντικειμενικά και με ευσυνειδησία την κοινή γνώμη –και πιστεύω ότι θα το κάνετε.

Άλλες εποχές θα γίνονταν εκτεταμένες καμπάνιες σε όλα τα μέσα. Δεν το κρίνω, δεν το αξιολογώ, απλώς το αναφέρω. Σήμερα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους λίγους πόρους που διαθέτουμε αυτή τη στιγμή. Εμείς από την πλευρά μας, λοιπόν, το πρώτο το οποίο ετοιμάσαμε είναι μια αφίσα και ένα έντυπο. Η αφίσα απλώς μπαίνει σε κάποιες επιλεγμένες Υπηρεσίες, το έντυπό μας θα πάει στα σημεία εξυπηρέτησης, ώστε να βοηθήσει στο να αποκτήσουν οι πολίτες μια πρώτη εικόνα για τον ΕΦΚΑ. Το κεντρικό μας μήνυμα, όπως είπαμε και νωρίτερα, είναι «Όλοι μαζί, πιο δυνατοί». Γιατί αυτή ακριβώς πιστεύουμε ότι είναι και η ουσία, η κεντρική ιδέα της δημιουργίας και της λειτουργίας του ΕΦΚΑ.

Το έντυπο υπάρχει και μέσα στους φακέλους με το πληροφοριακό υλικό που έχετε λάβει. Όπως θα διαπιστώσετε, περιλαμβάνει τις πρώτες βασικές πληροφορίες που είναι χρήσιμο να γνωρίζει ο κάθε πολίτης για τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.

Παράλληλα, έχουμε ετοιμάσει και το τηλεοπτικό σποτ που παρακολουθήσατε στο ξεκίνημα της συνέντευξης τύπου. Όπως καταλαβαίνετε, δεν υπάρχουν χρήματα για να πληρωθεί διαφημιστικός χρόνος. Πρόκειται, όμως, για ένα σποτ ιδιαίτερα κρίσιμο για την ενημέρωση του κοινού και την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας μας. Ξεκίνησε, λοιπόν, από την προηγούμενη εβδομάδα να παίζει δωρεάν στην ΕΡΤ –και ευχαριστώ τη διοίκησή της για τη συνδρομή της σε αυτή την προσπάθεια. Και από αυτές τις μέρες, μόλις πιστεύω έχουμε και την έγκριση του ΕΣΡ, θα προβάλλεται δωρεάν και από τα υπόλοιπα κανάλια ως κοινωνικό μήνυμα.

Επιτρέψτε μου να πω και κάτι πιο προσωπικό εδώ. Με το που είδα το νέο λογότυπο του ΕΦΚΑ, πριν ακόμα το επιλέξουμε οριστικά ανάμεσα στις προτάσεις που μας έγιναν, αμέσως ήρθε στο μυαλό μου ο χαρταετός. Και γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ζήτησα στο τηλεοπτικό μας σποτ να γίνεται αυτή ακριβώς η απεικόνιση. Θα μου πείτε …χαρταετός χριστουγεννιάτικα; Είπαμε ότι ο ΕΦΚΑ πρωτοτυπεί και ξεφεύγει από τα συνηθισμένα! Αλλά το σημαντικότερο, βέβαια, δεν είναι αυτό. Ο χαρταετός μου αρέσει γιατί ως σύμβολο φέρνει στο μυαλό την οικογένεια, βγάζει θετικά συναισθήματα, παραπέμπει σε όμορφες στιγμές με οικεία πρόσωπα. Αλλά ταυτόχρονα, όλη η διαδικασία της δημιουργίας του χαρταετού έχει μέσα της και την έννοια της σωστής προετοιμασίας και της ισορροπίας. Γι’ αυτό ακριβώς και πιστεύουμε ότι ταιριάζει με τον ΕΦΚΑ.

Στο σημείο αυτό, όμως, πρέπει να πω και κάτι ακόμα. Για να είμαστε ρεαλιστές. Ότι ωραία όλα αυτά, όμως κανένας Ασφαλιστικός Φορέας δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά αν εργαζόμενοι και επιχειρήσεις εισφοροδιαφεύγουν. Θυμηθείτε τι είδαμε λίγο νωρίτερα: Και οι πολίτες το θεωρούν το πιο σημαντικό πρόβλημα.

Αυτό το πρόβλημα, λοιπόν, είμαστε αποφασισμένοι να το αντιμετωπίσουμε. Γι’ αυτό και ιδρύονται άμεσα τα πρώτα Περιφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα Ασφάλισης. Σταδιακά, θα λειτουργήσουν 11 ΠΕΚΑ σε όλη τη χώρα, ώστε να ασκούν δίκαιο και εντατικό έλεγχο για την ανασφάλιστη εργασία. Είχαμε δύο ειδικές υπηρεσίες ελέγχου ασφάλισης με 28 άτομα στις δυνάμεις τους και μόλις πέρσι στελεχώθηκε με 6 άτομα το ΕΥΠΕΑ Ηπείρου και μέσα στο 2017 τα ΠΕΚΑ θα στελεχωθούν με 1000 άτομα.

Και με την ευκαιρία να σας πω και άλλο ένα ενδιαφέρον εύρημα που έβγαλε η έρευνα. Κατέγραψε μια θα έλεγα μέτρια ικανοποίηση από τις υπηρεσίες που παρείχαν τα παλιά Ταμεία. Ταυτόχρονα –θα το δείτε στα στοιχεία που σας δίνουμε- κατέγραψε και έντονα παράπονα για τους χρόνους ικανοποίησης, ειδικά σε κρίσιμα θέματα όπως είναι η έκδοση της σύνταξης. Ξέρετε, όμως, που έβγαλε πολύ θετικά νούμερα; Στην ικανοποίηση από τη δουλειά και τη διάθεση των υπαλλήλων. Μας λένε δηλαδή οι πολίτες, δεν φταίνε οι εργαζόμενοι, φταίει το σύστημα. Αλλάξτε το σύστημα. Αυτό ακριβώς κάνουμε και εμείς, αλλάζουμε το σύστημα και επενδύουμε στους ανθρώπους μας για να λειτουργήσουν όλα πολύ καλύτερα!

Η έναρξη λειτουργίας του ΕΦΚΑ, λοιπόν, σηματοδοτεί τη μεγάλη αλλαγή στην κοινωνική ασφάλιση στη χώρα μας. Δεν είναι το μόνο που έχει αλλάξει, όμως, από αυτή την κυβέρνηση στο χώρο της ασφάλισης. Η σημερινή συνέντευξη τύπου γίνεται για να ενημερωθεί ο κόσμος για τον ΕΦΚΑ, όχι για να ευλογήσει η κυβέρνηση τα γένια της –ξέρετε άλλωστε ότι αυτό δεν μου αρέσει καθόλου να το κάνω. Επιτρέψτε μου, όμως, στο κλείσιμο να σας αναφέρω λίγα μόνο αδιαμφισβήτητα νούμερα που δείχνουν τι έχουμε πετύχει μέσα σε αυτό το διάστημα και τι ακόμα περισσότερο σχεδιάζουμε να πετύχουμε με τον ΕΦΚΑ:

Έως τις 31/12/2014, είχαν μείνει εκκρεμείς 160.551 κύριες συντάξεις. Αυτό παραλάβαμε. Έως τις 31/12/2017, σχεδιάζουμε να έχουν πληρωθεί όλες οι εκκρεμείς συντάξεις των προηγούμενων ετών. Και από εκεί και πέρα, να είναι δυνατή η χορήγηση όλων των συντάξεων εντός το πολύ 3 μηνών.

Από τις 31/8/2013 έως τις 31/6/2016, είχαν πληρωθεί 0 εφάπαξ και 0 μερίσματα. Από την 1/7/2016 έως τις 31/12/2016 έχουν πληρωθεί 14.374 εφάπαξ και 22.000 μερίσματα. Και ως τις 31-12-17 θα έχουν καταβληθεί όλα τα εκκρεμή εφάπαξ (26.800) και όλα τα μερίσματα ώστε να μην έχει μείνει σε εκκρεμότητα ούτε ένα εφάπαξ, ούτε ένα μέρισμα.

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας, κάπου εδώ πρέπει να ολοκληρώσω την παρουσίασή μου. Ελπίζω να ήμουν κατατοπιστικός και σαφής. Θα ήθελα να κλείσω, όμως, με κάτι που σας ανέφερα και στο ξεκίνημα:

Ο ΕΦΚΑ ανήκει σε όλους μας. Είναι το παρόν και το μέλλον της κοινωνίας μας. Μπορεί να μας εξασφαλίσει κοινωνική αλληλεγγύη, πρόοδο και ισορροπία. Αξίζει να τον προστατεύσουμε και να τον κρατήσουμε μακριά από κάθε αντιπαράθεση.

Και ειδικά σε αυτό, θα ήθελα και τη δική σας βοήθεια.

Γιατί όλοι μαζί, είμαστε πραγματικά πιο δυνατοί. Πιο ασφαλείς σήμερα. Πιο σίγουροι για το αύριο.

Σας ευχαριστώ πολύ και είμαστε στη διάθεσή σας να απαντήσουμε στις ερωτήσεις και τις απορίες σας για τη λειτουργία του ΕΦΚΑ.

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671