ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
Ειδήσεις (Παρασκευή - 02/10/2015)

Αυξήσεις σε μετρό, λεωφορεία και τραμ φέρνει ο ΦΠΑ 23%.

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

Αυξήσεις σε μετρό, λεωφορεία και τραμ φέρνει ο ΦΠΑ 23%

Χωρίς το 23% στο ΦΠΑ σχεδιάζει να τιμολογήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών στις αστικές συγκοινωνίες η κυβέρνηση, την ώρα όμως που η αύξηση στις τιμές του κομίστρου προβάλλει ως μονόδρομος για να αντιμετωπιστεί η μεγάλη κατρακύλα των εσόδων στα μέσα μεταφοράς.

Όπως ανέφερε χθες σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης, στο υπουργείο βρίσκεται υπό μελέτη η νέα τιμολογιακή πολιτική των αστικών συγκοινωνιών με στόχο να δοθούν πρόσθετα κίνητρα σε όσους χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Για το σκοπό αυτό εξετάζεται να μην περάσει ο ΦΠΑ στις κάρτες, τονίζοντας όμως ότι η αύξηση θα ισχύει κανονικά για τα εισιτήρια. Κατόπιν αυτών το εισιτήριο θα αυξηθεί σε 1,3 ευρώ από 1,2 ευρώ που είναι σήμερα ενώ εάν ισχύσει ο κυβερνητικός προγραμματισμός η μηναία κάρτα δεν θα ανατιμηθεί κατά 3 ευρώ και θα μείνει στα 30 ευρώ που είναι για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

«Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να κάνουμε μία μελέτη αναδιοργάνωσης των αστικών συγκοινωνιών, να έχουν μία άλλη δομή και να τρέξουμε και την εφαρμογή πάρα πολύ γρήγορα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που δυστυχώς οι διοικήσεις του ΟΑΣΑ δεν τις έχουν τρέξει μέχρι τώρα. Προφανώς αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι ένα κίνητρο να χρησιμοποιηθούν οι αστικές συγκοινωνίες, τα μέσα μαζικής μεταφοράς από περισσότερους πολίτες και αυτό που θα προσπαθήσουμε θα είναι όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μαζικής μεταφοράς που είναι οι εργαζόμενοι, οι άνθρωποι που έχουν χαμηλότερα εισοδήματα να μην επιβαρυνθούν το ΦΠΑ 23%. Αυτό θα γίνει μέσα από μία πολιτική αν μας βγει στην τεχνικοοικονομική μελέτη μέσα από τις κάρτες».

Οι συγκοινωνίες είναι ένας τομέας στον οποίο η κυβέρνηση κατά την προηγούμενη θητεία της δεν επέδειξε τη δέουσα προσοχή μολονότι τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων έχουν αρχίσει να χτυπούν καμπανάκι και η τρόικα παραμονεύει. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά στο μνημόνιο 3 για την ανάγκη αναδιάρθρωσης των συγκοινωνιών.

Είναι γεγονός ότι αρνητική επίδραση στα οικονομικά του ΟΑΣΑ είχε η περσινή μείωση του εισιτηρίου, η οποία σύμφωνα με στελέχη των συγκοινωνιακών φορέων έχει περιορίσει κατά 20% τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών. Επιδείνωση των αποτελεσμάτων έφεραν οι δωρεάν μετακινήσεις που εφάρμοσε ως κοινωνικό μέτρο η κυβέρνηση την περίοδο των capital controls αλλά και η στάση πληρωμών από το δημόσιο στον ΟΑΣΑ για την κοινωνική πολιτική που παρέχει σε ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού. Μόλις πρόσφατα έγινε γνωστό ότι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών κατέθεσε αγωγή ύψους 185 εκατ. ευρώ εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα κατά του υπουργείου Εργασίας για επιδοτήσεις εισιτηρίων που αφορούν οφειλές της περιόδου 2011-2013. Η διοίκηση του ΟΑΣΑ υποστηρίζει ότι πήρε την απόφαση αυτή κατόπιν προτροπής του Νομικού Συμβουλίου του κράτους καθώς σε λίγο διάστημα, θα παραγράφονταν οι οφειλές.

Επιπτώσεις στα έσοδα των συγκοινωνιών θα φέρει και η πολιτική των δωρεάν μετακινήσεων στους ανέργους. Όπως ανέφερε χθες ο κ. Σπίρτζης στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα οι μεταφορές θα είναι δωρεάν με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας και της ταυτότητας. Στο μέλλον θα υπάρξει συνεργασία με τον ΟΑΕΔ για να εκδοθεί ειδική κάρτα απεριορίστων διαδρομών που θα ισχύει με την εγγραφή τους στα μητρώα του ΟΑΕΔ.

Πηγή: http://www.newmoney.gr/  

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671