ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
Δελτίο Τύπου (Παρασκευή - 10/10/2014)

Ομιλία του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα, στη Βουλή στη συζήτηση για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Νίκης 5-7

10180 Αθήνα

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Tηλ.:210-3332553/4

Fax: 210-3332559

e-mail: press@minfin.gr

Παρασκευή, 10 Οκτωβρίου 2014

Δελτίο Τύπου

Ομιλία του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα, στη Βουλή στη συζήτηση για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Η συζήτηση για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση γίνεται σε μια κρίσιμη χρονικά περίοδο.

Περίοδο κατά την οποία η χώρα έχει σταθεροποιήσει τα δημόσια οικονομικά της, επιστρέφει σε θετικούς ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης, έχει αποκαταστήσει τη διεθνή θέση και αξιοπιστία της και σχεδιάζει, με αισιοδοξία, αξιοπρέπεια και αυτοπεποίθηση, την επόμενη μέρα της Ελληνικής οικονομίας.

Σήμερα:

§ Οι δημοσιονομικοί στόχοι, για 3η συνεχόμενη χρονιά, επιτυγχάνονται.

§ Διαρθρωτικές αλλαγές υλοποιούνται.

§ Χρόνιες εσωτερικές και εξωτερικές ανισορροπίες αντιμετωπίζονται.

§ Η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας ενισχύεται.

§ Η επιστροφή στις αγορές σταδιακά επιτυγχάνεται.

§ Επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση σε κεφάλαια, με καλύτερους όρους.

§ Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μακροχρόνια βιώσιμη ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας.

Το 2014, σύμφωνα με το Προσχέδιο του Προϋπολογισμού, η χώρα θα επιτύχει, για 2η χρονιά, σημαντικό πρωτογενές πλεόνασμα, θα παρουσιάσει, μετά από 6 χρόνια βαθιάς ύφεσης, θετικό ρυθμό οικονομικής μεγέθυνσης, ενώ ήδη επέστρεψε, μετά από 4 χρόνια, στις διεθνείς αγορές κεφαλαίου για μεσο-μακροπρόθεσμο δανεισμό.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Βήμα-βήμα, λοιπόν, η χώρα βγαίνει από την κρίση.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα συλλογικής, σκληρής δουλειάς.

Και κυρίως των πρωτόγνωρων θυσιών της Ελληνική κοινωνίας.

Αποτέλεσμα, στο οποίο συνέβαλαν και οι πρωτοβουλίες και πολιτικές που υλοποιήθηκαν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, σύμφωνα με τις προγραμματικές μας δηλώσεις.

Πολιτικές, που κινήθηκαν, από την αρχή, και πέραν των δεσμεύσεων της χώρας έναντι των εταίρων και δανειστών.

Ειδικότερα, ενδεικτικά και κωδικοποιημένα:

1ον. Προωθήθηκε η αναγκαία δημοσιονομική προσαρμογή και πειθαρχία.

Η Ελλάδα εκτιμάται, εφέτος, ότι θα επιτύχει το υψηλότερο κυκλικά προσαρμοσμένο πρωτογενές πλεόνασμα στον κόσμο.

Το υψηλότερο, δηλαδή, πλεόνασμα, αν εξαιρέσουμε την επίδραση της βαθιάς και παρατεταμένης ύφεσης των τελευταίων ετών.

Ενώ, το 2015, προβλέπεται ότι θα έχει σχεδόν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό, μετά από πολλές δεκαετίες.

2ον. Υλοποιήθηκαν στοχευμένες πρωτοβουλίες εξορθολογισμού των δημοσίων δαπανών.

3ον. Θωρακίστηκε το Ελληνικό Δημόσιο, με την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου δημοσιονομικών ελέγχων και την ανασυγκρότηση των ελεγκτικών μηχανισμών της δημοσιονομικής διαχείρισης.

4ον. Αναβαθμίστηκε, επικαιροποιήθηκε και εναρμονίστηκε με τις ευρωπαϊκές πρακτικές το θεσμικό πλαίσιο δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας.

5ον. Εξορθολογίστηκε η δημοσιονομική λειτουργία των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.

Θεσπίστηκαν ρυθμίσεις και υλοποιούνται πολιτικές για την έγκριση, παρακολούθηση και εκτέλεση των Προϋπολογισμών όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.

Δημιουργήθηκε το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Καταρτίζεται και παρακολουθείται, συστηματικά, Κοινωνικός Προϋπολογισμός.

6ον. Βελτιώθηκε η διαδικασία συνταξιοδότησης στο Δημόσιο.

Με την καθιέρωση του θεσμού της προκαταβολής της σύνταξης από το Δημόσιο.

Με τη μείωση του χρόνου αναμονής των συνταξιοδοτικών υποθέσεων.

Με τη βελτίωση των διαύλων επικοινωνίας του πολίτη με το Δημόσιο.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας απογραφής των πραγματικά δικαιούχων συνταξιούχων.

7ον. Αξιοποιήθηκαν οι αδρανείς πόροι του Ελληνικού Δημοσίου.

Καταρτίστηκε, για πρώτη φορά, το νομοθετικό πλαίσιο των αδρανών καταθέσεων.

Επικαιροποιήθηκε, τροποποιήθηκε και εκσυγχρονίστηκε το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την οργάνωση, διοίκηση, διαχείριση και εποπτεία των κοινωφελών περιουσιών και των σχολαζουσών κληρονομιών.

Αναλήφθηκε πρωτοβουλία καταγραφής, κατηγοριοποίησης, εκτίμησης και αξιοποίησης των παρακαταθηκών, που φυλάσσονται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

Άνοιξε λογαριασμός, στην Τράπεζα της Ελλάδος, όπου συγκεντρώνονται χρηματικά ποσά, τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες κατά του Ελληνικού Δημοσίου.

Και αυτά τα ποσά διανέμονται στο κοινωνικό σύνολο.

8ον. Ενδυναμώθηκε θεσμικά και λειτουργικά ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ).

9ον. Αναβαθμίστηκε το πλαίσιο που διέπει την εγγυητική ευθύνη του Ελληνικού Δημοσίου.

10ον. Θεσπίστηκε διαδικασία για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου.

Το αποτέλεσμα είναι αυτές να έχουν μειωθεί κατά 50% τον τελευταίο 1,5 χρόνο.

Ενώ δίνονται, με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, πρόσθετα 800 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή ληξιπροθέσμων της περιόδου 2012-2013.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι

Συνοψίζοντας, μπορούμε, με αίσθημα ευθύνης, να πούμε στην εθνική αντιπροσωπεία ότι τα 2,5 τελευταία χρόνια προωθήθηκε, με συνέπεια, η αναγκαία δημοσιονομική εξυγίανση, προσαρμογή και πειθαρχία.

Η χώρα αντιμετώπισε τα υψηλά, διαχρονικά δίδυμα ελλείμματά της.

Δεν αρκεί όμως αυτό.

Άλλωστε, η διατηρήσιμη δημοσιονομική προσαρμογή και πειθαρχία, αν και αναγκαία, δεν αποτελεί από μόνη της ικανή συνθήκη για τη μεγέθυνση της οικονομίας και την κοινωνική ευημερία.

Είναι αλήθεια ότι απαιτείται, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, επανεκτίμηση πολιτικών και προτεραιοτήτων.

Ενώ και εμείς, ως χώρα, οφείλουμε με σκληρή δουλειά, να μετατρέψουμε, το συντομότερο δυνατό, την παρούσα σταθεροποίηση σε δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη, με κοινωνική συνοχή.

Στην κατεύθυνση αυτή εργαζόμαστε, υιοθετώντας και εφαρμόζοντας ένα συνεκτικό και ρεαλιστικό σχέδιο οικονομικής ανάπτυξης.

Βασικοί άξονες του σχεδίου είναι:

1ον. Η σταδιακή ελάφρυνση του φορολογικού βάρους των πολιτών, με την ένταξη του «αφανούς» τμήματος της οικονομίας στο «εμφανές» πεδίο της.

Ήδη κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση.

2ον. Η διασφάλιση της επίτευξης υψηλών, διατηρήσιμων πρωτογενών πλεονασμάτων.

3ον. Η περαιτέρω ενίσχυση της βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους.

Ρεαλιστικές λύσεις, εφικτές τεχνικές, ισοδύναμοι τρόποι υπάρχουν.

4ον. Η βελτίωση της «ποιότητας» των δημόσιων οικονομικών.

Και αυτό θα επιτευχθεί με την αύξηση της αποτελεσματικότητας των πόρων και με την ενίσχυση, σταδιακά, των δαπανών που έχουν υψηλό πολλαπλασιαστή και απόδοση, προάγουν την οικονομική ανάπτυξη και δημιουργούν υψηλή κοινωνική ανταποδοτικότητα.

5ον. Η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των κοινωνικών δαπανών, ώστε να περιορισθεί το επίπεδο της φτώχειας και οι διευρυμένες, πράγματι, κοινωνικές ανισότητες.

Με στοχευμένες παρεμβάσεις κοινωνικής πολιτικής, όπως το καθεστώς του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, που μπορεί να αποτελέσει τον πυρήνα μιας νέας στρατηγικής κοινωνικής πρόνοιας.

6ον. Η δημιουργία ενός δίκαιου, αποτελεσματικού και σύγχρονου κράτους, περνώντας, σταδιακά, από την επίτευξη ποσοτικών στόχων στην εκπλήρωση κρίσιμων ποιοτικών μεταρρυθμίσεων, όπως είναι ο περιορισμός της γραφειοκρατίας.

7ον. Η αύξηση των επενδύσεων και η ενίσχυση των εξαγωγών, καθώς και η διατήρηση της κατανάλωσης σε υψηλά επίπεδα, έχοντας, όμως, σημαντικά μικρότερο συντελεστή βαρύτητας στη διαμόρφωση του ΑΕΠ.

Με τη σημαντική συμβολή του τουρισμού και της ναυτιλίας, αλλά και της αγροτικής παραγωγής, της μεταποίησης, της βιομηχανίας, της ενέργειας.

Με την προσήλωση στην πραγματοποίηση διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων. Μεταρρυθμίσεις, που θα βοηθήσουν την προσέλκυση ξένων άμεσων επενδύσεων, θα συμβάλλουν στη δημιουργία νέων εγχώριων επιχειρήσεων, θα απεγκλωβίσουν τις υπάρχουσες επιχειρήσεις από παθογένειες του παρελθόντος, θα ενισχύσουν την εξωστρέφεια.

Ενδεικτικά, πάνω από 20 πολυεθνικές έχουν προχωρήσει στη δημιουργία κέντρων εφοδιασμού, συναρμολόγησης, έρευνας και τεχνολογίας στην Ελλάδα.

8ον. Η ακόμη ταχύτερη αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων.

Το ποσοστό απορρόφησης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ φτάνει σήμερα το 85%.

Ενώ, οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, στο σύνολό τους, θα ανέλθουν, περίπου, στα 27 δισ. ευρώ την επόμενη τετραετία.

9ον. Η εντατικότερη υλοποίηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου.

Η αξιοποίηση αυτή είναι επωφελής για τη χώρα, καθώς βραχυπρόθεσμα αυξάνονται τα έσοδα του Δημοσίου και μειώνεται το δημόσιο χρέος, ενώ μεσο-μακροπρόθεσμα δημιουργείται πλούτος στην Ελληνική οικονομία, μέσω της αύξησης των επενδύσεων και της δημιουργίας νέων θέσεων απασχόλησης.

10ον. Η εξομάλυνση της πιστωτικής επέκτασης και της ρευστότητας της αγοράς.

Οι τράπεζες οφείλουν, μετά την ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησής τους, να ανταποκριθούν, άμεσα και με επάρκεια, στο διαμεσολαβητικό τους ρόλο και να παράσχουν την απαραίτητη ρευστότητα στην πραγματική οικονομία.

Ενισχυτικά στη ρευστότητα αναμένεται να λειτουργήσουν οι ανακοινώσεις της ΕΚΤ για τα σημαντικά εργαλεία χαλάρωσης της νομισματικής πολιτικής, καθώς και η πρωτοβουλία της Κυβέρνησης τόσο για τον συμψηφισμό οφειλών ΦΠΑ μεταξύ Δημοσίου και επιχειρήσεων, όσο και για την ταχύτατη επιστροφή ΦΠΑ μέσα σε λίγες μέρες, για τον συνεπή φορολογούμενο.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Συμπερασματικά, κατά την πεποίθησή μου, με δεδομένη την αφετηρία μας, αυτός είναι ο ορθός δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε.

Δρόμος που, με εμπλουτισμό των πολιτικών, θα οδηγήσει σε αύξηση της απασχόλησης, μείωση της ανεργίας και βελτίωση του βιοτικού επιπέδου όλων των πολιτών.

Για το λόγο αυτό είναι εθνική ανάγκη να διαφυλαχθούν όλα όσα έχουν επιτευχθεί, με μεγάλο κόπο και κοινωνικό κόστος.

Δυστυχώς, κατά τη συζήτηση στη Βουλή αυτές τις ημέρες, παρατηρείται ότι πολλοί Βουλευτές της Αντιπολίτευσης διαγκωνίζονται σε προσεγγίσεις μιζέριας και λαϊκισμού.

Διατυπώνονται, με ευκολία, γενικολογίες και απλουστεύσεις.

Ακούγονται ανακρίβειες και αοριστολογίες.

Μοιράζονται ψευδαισθήσεις.

Αραδιάζονται ανέφικτα αιτήματα.

Εκφράζονται αφορισμοί και ισοπεδωτικοί χαρακτηρισμοί.

Κυριαρχεί ο μηδενισμός.

Δυστυχώς, απουσιάζει το μέτρο.

Απουσιάζουν, ουσιαστικές απαντήσεις, λύσεις, προτάσεις.

Και υπογραμμίζω το «δυστυχώς», διότι η κρισιμότητα των στιγμών και η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, η κοινωνία και η οικονομία απαιτούν, κατά την πεποίθησή μου, τη συστράτευση όλων των δημιουργικών δυνάμεων.

Μακριά από θεσμικά, κομματικά και προσωπικά παίγνια εξουσίας, επικίνδυνους ακροβατισμούς ή αδιέξοδους τυχοδιωκτισμούς.

Φυσικά, η δημιουργική σύνθεση δεν επιτυγχάνεται με εξαναγκασμούς.

Η ιστορική, κοινωνική, πολιτική και οικονομική κρισιμότητα των στιγμών είναι τέτοια που επιβάλει συγκλίσεις, δημιουργικές συνθέσεις, εθνικό σχέδιο, σκληρή δουλειά.

Που επιτάσσει πατριωτική συνείδηση, σύνεση, συναίνεση και ρεαλισμό.

Που απαιτεί πολιτική και κοινωνική σταθερότητα, ασφάλεια, αίσθημα δικαιοσύνης.

Ώστε να καταφέρουμε να ξεπεράσουμε, με το ελάχιστο δυνατόν κοινωνικό και οικονομικό κόστος, τις παθογένειες και τα ελλείμματα του εγχώριου υποδείγματος.

Και να δημιουργήσουμε το νέο.

Που μπορεί να ωθήσει την οικονομία και την κοινωνία σε έναν ενάρετο κύκλο ευημερίας για όλους τους πολίτες.

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671