ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 14η Δ/ΝΣΗ ΦΠΑ ΤΜΗΜΑ Α΄ Ταχ. Δ/νση : Σίνα 2-4 Ταχ. Κώδικας: 106 72 Αθήνα Πληροφορίες : Γ. Αναγνωστόπουλος Τηλέφωνο : 210-3645615 Fax : 210-3645413 e-mail: dfpa.a1@1992.syzefxis.gov.gr | ΕΞ . ΕΠΕΙΓΟΝ – ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ Αθήνα, 19.8.2014 Αρ. Πρωτ: Δ14Α 111423 ΕΞ 2014 ΕΜΠ ΠΡΟΣ: Όλες τις Δ.Ο.Υ. |
ΘΕΜΑ: Υπόθεση EU-PILOT 5052/13/TAXUD – Επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ.
Σχετικά με το ανωτέρω θέμα σας γνωρίζουμε ότι οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν ζητήσει στοιχεία από τη Χώρα μας για τις εκκρεμείς αιτήσεις επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ που έχουν υποβληθεί τα έτη 2009 έως και 2012, στο πλαίσιο διερεύνησης που πραγματοποιούν, βάσει καταγγελιών για σημαντικές καθυστερήσεις. Η Χώρα μας αντιμετωπίζει τον κίνδυνο εκκίνησης διαδικασίας παράβασης εφόσον δεν δικαιολογήσει επαρκώς τις καθυστερήσεις αυτές.
Η Υπηρεσία μας έχει αποκλειστική προθεσμία να αποστείλει τα σχετικά στοιχεία στις 8.9.2014 και έχει ζητήσει από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης την εξαγωγή σχετικών στοιχείων με ημερομηνία 26.8.2014.
Με σκοπό την παρουσίαση της πραγματικής κατάστασης των εκκρεμοτήτων και την αποφυγή της διαδικασίας παράβασης εναντίον της χώρας μας, παρακαλούνται οι Προϊστάμενοι των Δ.Ο.Υ., έως τις 25.8.2014, να ελέγξουν εάν οι εμφανιζόμενες στο σύστημα TAXIS - ΦΠΑ εκκρεμείς αιτήσεις για την ανωτέρω χρονική περίοδο είναι πράγματι εκκρεμείς. Σε αντίθετη περίπτωση, να ενημερώσουν το σύστημα TAXIS – ΦΠΑ, σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί με την εγκύκλιό μας ΠΟΛ 1082/18.4.13 και συγκεκριμένα:
- Με τις αιτήσεις που ενδεχομένως έχουν διαγραφεί ή απορριφθεί, χωρίς να έχει ενημερωθεί το σύστημα.
- Με τις αιτήσεις που ενδεχομένως έχουν διεκπεραιωθεί (εκταμίευση ή συμψηφισμός), μέσω άλλου συστήματος (π.χ. TAXIS – Έσοδα), προφανώς κατόπιν ελέγχου.
- Στην περίπτωση αιτήσεων για τις οποίες έχει εκδοθεί το σχετικό ΑΦΕΚ και δεν έχει εκταμιευθεί ή συμψηφιστεί το σχετικό ποσό, εφόσον έχει ειδοποιηθεί ο φορολογούμενος για την είσπραξη των αιτηθέντων ποσών να καταχωρηθεί η σχετική πληροφορία.
Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω ενέργειες πρέπει να πραγματοποιηθούν μέχρι 25.8.2014 για τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί τα έτη 2009 έως 2012 και στη συνέχεια για τα επόμενα έτη. Στο μέλλον δε, θα πρέπει η εν λόγω ενημέρωση του συστήματος TAXIS – ΦΠΑ να γίνεται άμεσα, με ευθύνη των Προϊσταμένων Δ.Ο.Υ.
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΑΒΒΑΪΔΟΥ Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ