ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ (πλην Υπ. Οικονομικών)"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
Υπ. Ανάπτυξης (Τρίτη - 15/07/2014)

Επίσκεψη του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νίκου Δένδια και του Υφυπουργού Γεράσιμου Γιακουμάτου στο ΕΒΕΑ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

15 Ιουλίου, 2014

Επίσκεψη του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νίκου Δένδια και του Υφυπουργού Γεράσιμου Γιακουμάτου στο ΕΒΕΑ

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Α. παρευρέθηκε και μίλησε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Ν. Δένδιας συνοδευόμενος από τον Υφυπουργό κ. Γ. Γιακουμάτο – Επίσκεψη και στα γραφεία της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Νίκος Δένδιας και ο Υφυπουργός κ. Γεράσιμος Γιακουμάτος παρέστησαν χθες βράδυ στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α.), ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου του Ε.Β.Ε.Α. κ. Κωνσταντίνου Μίχαλου.

Μιλώντας προς τα μέλη του Δ. Σ. του Ε.Β.Ε.Α. ο κ. Δένδιας ανέφερε:

«Κυρίες και Κύριοι,

Για εμένα είναι μεγάλη συγκίνηση που βρίσκομαι απόψε εδώ. Με τιμά η πρόσκληση να παραβρεθώ στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών. Θα μου επιτρέψετε να σας πω, πέρα από το ό,τι συνδέει εμένα προσωπικά με τον επιμελητηριακό θεσμό, η παρουσία μου εδώ φέρνει στη μνήμη μου τον Λάζαρο Εφραίμογλου, τον φίλο του πατέρα μου, ιστορική προσωπικότητα των Επιμελητηρίων, της οικονομικής και πολιτικής ζωής της Ελλάδας.

Θα μου επιτρέψετε τώρα να πω δύο πράγματα εις απάντηση αυτών επί των οποίων είχε την καλοσύνη να τοποθετηθεί ο Πρόεδρος.

Κυρίες και Κύριοι,

Δεν χρειάζεται να επαναλάβω τη σημασία που δίνουμε ως Υπουργείο, αλλά και εγώ προσωπικά, στον θεσμό που στηρίζει έμπρακτα την μικρή και μεσαία επιχείρηση και μάλιστα σε αυτήν τη φάση της πολύ μεγάλης κρίσης που ελπίζουμε ότι βρίσκεται προς το τέλος της.

Όμως επειδή πρέπει να λέμε την αλήθεια, να είμαστε ειλικρινείς απέναντί σας, για να φύγουμε οριστικά από την κρίση πρέπει η κυβέρνηση θα προωθήσει ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο, το οποίο πρέπει να έχει ένα σαφή «οδικό χάρτη».

Τι πρέπει να περιλαμβάνει αυτός ο «οδικός χάρτης»;

Καταρχήν, πρέπει να περιλαμβάνει μειώσεις φόρων επί των κερδών των επιχειρήσεων. Έχει τοποθετηθεί επανειλημμένα ο Πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς για τη στόχευση ενός flat-rate tax 15%. Πρέπει επίσης να δούμε καθαρά ότι χρειάζεται σιγά- σιγά να πάμε σε μειώσεις των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, οι οποίες επιβαρύνουν υπέρμετρα κυρίως τη μικρή και τη μεσαία επιχείρηση.

Πρέπει να πάμε -το έθεσε ο Πρόεδρος ξεκάθαρα- σε περικοπές του κόστους ενέργειας. Το κόστος ενέργειας καθιστά μη ανταγωνιστική μία ελληνική επιχείρηση σήμερα.

Πρέπει, βεβαίως, να πάμε στη μείωση του φορολογικού βάρους των φυσικών προσώπων, με έμφαση στην ακίνητη περιουσία, διότι η οικοδομή, κουβαλάει μαζί της, το ξέρετε καλύτερα από εμένα, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της επιχειρηματικής δραστηριότητας της χώρας.

Και πρέπει να πληρώνουν τους φόρους όλοι, όχι μόνο λίγοι!

Τέλος, πρέπει να δούμε το Πτωχευτικό Δίκαιο, υπό την ευρεία του έννοια, όχι μόνο το «στενό» Πτωχευτικό Δίκαιο και να δημιουργήσουμε τις αλλαγές εκείνες που θα εξασφαλίσουν την προστασία του οφειλέτη, αλλά και δεν θα εγκλωβίζουν τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας σε ατέρμονες διαδικασίες. Παρά τις πολλές προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, από το 2007, από τον καινούργιο πτωχευτικό νόμο, το δίκαιο των οφειλετών, τον νόμο του ’10, όμως, παρά ταύτα, το πρόβλημα δεν έχουμε καταφέρει να το λύσουμε μέχρι και σήμερα.

Εάν όλα αυτά τα καταφέρουμε, τότε νομίζω ότι μπορούμε να είμαστε αρκετά αισιόδοξοι.

Σε ποιους τομείς πρέπει να εστιάσουμε το ενδιαφέρον μας;

Το μοντέλο μέσα από τον ισχύοντα αναπτυξιακό σχεδιασμό θα συνεχίσει να εστιάζει στους τομείς που η χώρα μας προσφέρει συγκριτικά πλεονεκτήματα. Τους ξέρετε: Τουρισμός, βιομηχανία, εφοδιαστική αλυσίδα, έρευνα, τεχνολογία, φάρμακα, δομικά υλικά, μέταλλα και βεβαίως, η ναυτιλία.

Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να το προωθήσει αυτό το μοντέλο, αλλά απαιτείται μια σειρά από ρεαλιστικές και στοχευμένες παρεμβάσεις, πέρα από τη γενική τοποθέτηση των αξόνων που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, ιδίως των μικρών και των μεσαίων επιχειρήσεων, να αυξήσουν τη ρευστότητά τους και να τους δώσει τη δυνατότητα να αναπτύξουν νέους κύκλους στο επιχειρείν, με προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων και απελευθέρωση δέσμιων παραγωγικών δυνάμεων.

Και εδώ υπάρχει και άλλη μία παράμετρος, κυρίες και κύριοι: Η ελληνική κοινωνία και οι ελληνικές επιχειρήσεις επείγονται. Δεν έχουμε δυστυχώς περιθώριο χρόνου για να συζητάμε για ένα ευρύ και απώτερο μέλλον. Επείγονται οι επιχειρήσεις, επείγεται και η ελληνική κοινωνία. Έχουμε ανεργία που προσεγγίζει το 30% και μάλιστα στους νέους, δυστυχώς, το 60%. Δεν έχουμε, λοιπόν, την πολυτέλεια χρόνου και δεν έχουμε την πολυτέλεια των μακρών εγκυκλοπαιδικών συζητήσεων.

Οφείλουμε να κινηθούμε άμεσα, οφείλουμε να κινηθούμε με σαφή γνώση των περιορισμένων δυνάμεων που διαθέτουμε και ακριβώς επειδή είναι περιορισμένες, πρέπει η χρήση τους να είναι απολύτως στοχευμένη.

Αυτή είναι, λοιπόν – κύριε Πρόεδρε το είπατε και εσείς- η διαμόρφωση πλαισίου για την αναδιάρθρωση του μεγάλου ιδιωτικού χρέους, με κύριο προσανατολισμό τις μικρές και τις μεσαίες επιχειρήσεις , που αποτελούν τον πυρήνα της οικονομίας και κοινωνίας.

Αυτό δεν σημαίνει αδιαφορία για τις μεγάλες επιχειρήσεις. Αλλά, πρέπει να ξέρετε που οφείλουμε να εστιάσουμε την προσπάθεια μας.

Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες μετά την επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και τα stress tests, τα οποία ήταν επιτυχή, για να μπορέσουμε να συζητήσουμε πια καθαρά αυτό το μεγάλο πρόβλημα. Αν θέλετε, χωρίς να φοβόμαστε να το φέρουμε στην επικαιρότητα.

Και επίσης, το είπα και πριν, οφείλουμε να δημιουργήσουμε νέες διαδικασίες, παράλληλες, αν θέλετε, με το ισχύον Πτωχευτικό Δίκαιο, συγκεκριμένου χρόνου διαδικασίες, όχι απεριορίστου χρόνου, ώστε να μπορέσουμε να βοηθήσουμε να απελευθερωθούν οι παραγωγικές δυνάμεις, που σήμερα βρίσκονται εγκλωβισμένες μέσα σε υπερχρεωμένες επιχειρήσεις, σε μια κατάσταση από την οποία δεν υπάρχει διέξοδος.

Νομίζω, τα ξέρετε, δεν χρειάζεται να σας το πω εγώ ότι, παραδείγματος χάριν, όταν δημιουργήθηκε ο νόμος 3869 του ’10, έγινε για να βοηθήσει τον απλό άνθρωπο, όχι τη μεγάλη ειδικά ή τη μεσαία επιχείρηση, να μπορέσει να ρυθμίσει τα χρέη του, με τη λογική του να περάσει από το Ειρηνοδικείο και μέσα από μια σύντομη διαδικασία να μπορέσει να δοθεί λύση. Αυτή τη στιγμή άνω των 52% των αιτήσεων προσδιορίζεται για μετά από 5 χρόνια και υπάρχουν αιτήσεις που προσδιορίζονται μετά το 2020. Πώς μπορούμε, λοιπόν, να θεωρούμε ότι με τα εργαλεία που έχουμε μπορούμε να εκπληρώσουμε το σκοπό μας;

Από εκεί και πέρα ας αναφερθούμε στο νέο ΕΣΠΑ, το οποίο θίξατε και εσείς κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και Κύριοι,

Η φιλοδοξία είναι αυτό το νέο ΕΣΠΑ, που λέγεται Στρατηγική Εταιρική Σχέση, να είναι κάτι διαφορετικό από τα προηγούμενα. Θα μου πείτε «πήγαν τόσο άσχημα τα προηγούμενα;», Η απάντηση μου είναι, όχι δεν πήγαν και τόσο άσχημα τα προηγούμενα, αλλά υπήρχαν όμως και μεγάλα μνημεία αποτυχίας μας.

Μετά από τόσα χρηματοδοτικά πακέτα η χώρα δεν έχει πετύχει ακόμη να λύσει ούτε το πρόβλημα των απορριμμάτων, ούτε το πρόβλημα των λυμάτων. Αυτό κάτι λέει για τον τρόπο που χειριστήκαμε αυτά τα χρήματα όλα αυτά τα χρόνια. Κάτι λέει για μας αν θέλετε.

Πρέπει, λοιπόν, να κάνουμε κάτι καινούργιο και κάτι διαφορετικό. Και ποιο είναι το καινούργιο και το διαφορετικό; Είναι απλό. Δεν χρειάζεται να βρούμε εμείς τον τρόπο. Αυτόν τον έχουν βρει άλλοι πριν από εμάς. Πρέπει να περάσουμε από την εποχή των επιδοτήσεων, δηλαδή των Grants, στις στοχευμένες παρεμβάσεις.

Πρέπει, δηλαδή, τα χρήματα αυτά, τα οποία είναι το υστέρημα του Ευρωπαίου φορολογούμενου, να τα χρησιμοποιήσουμε με τρόπους που μπορούν να δημιουργήσουν επιχειρηματικότητα, να χρησιμοποιήσουν νέα προϊόντα, να δημιουργήσουν απασχόληση και να υπάρχει μόχλευση των κεφαλαίων αυτών, αντί να πηγαίνουμε, απλώς, στην παλιά λογική της επιδότησης.

Θα σας παρουσιάσουμε ένα συνολικό πλαίσιο πολύ σύντομα. Είμαστε, ακριβώς, τώρα, στη φάση της διαπραγμάτευσης με τους Ευρωπαίους εταίρους, για το πως σκεφτόμαστε να γίνει αυτό το πράγμα. Πώς δηλαδή τα χρήματα αυτά θα πάνε στην επιχειρηματικότητα και στην καινοτομία.

Νομίζω, όμως, ότι θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι πλέον δεν επιδιώκουμε την επιδότηση, επιδιώκουμε τη συνεπένδυση με ιδιωτικά κεφάλαια, με τραπεζικά κεφάλαια, για τη μεγιστοποίηση του αποτελέσματος. Ότι οι ιδέες όπως οι θερμοκοιτίδες επιχειρηματικότητας – θα εγκαινιάσουμε μία τις επόμενες ημέρες, εσείς εδώ ξέρετε τι σημαίνει αυτό, πρέπει η ελληνική κοινωνία να μάθει τι σημαίνει αυτό - οι νεοφυείς επιχειρήσεις, τα startups, όλα αυτά, είναι η στόχευση του νέου ΕΣΠΑ. Και πρέπει να σταθούμε δίπλα στους ανθρώπους αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ιδέες, να δημιουργήσουν προϊόντα, να τα βγάλουν στην αγορά και τελικά να δημιουργήσουν πλούτο για τον εαυτό τους, κατανοητό, για την κοινωνία που μας ενδιαφέρει πολύ περισσότερο.

Διότι, αν δείτε, κυρίες και κύριοι, σε τι ελάχιστο ποσοστό μετέχει η καινοτομία στο ΑΕΠ της Ελλάδας και σε τι ελάχιστο ποσοστό μετέχει στην εξαγωγική μας προσπάθεια, θα καταλάβετε πάλι, όπως είπαμε και πριν, ότι κάτι εδώ δεν το έχουμε κάνει σωστά. Εκτός εάν συμφωνήσουμε όλοι σε κάτι για το οποίο ξέρουμε ότι δεν είναι αλήθεια, ότι εμείς οι Έλληνες είμαστε λαός με μειωμένες δυνατότητες. Αυτό δεν είναι δυνατόν ούτε να το δεχτώ ούτε να το προσυπογράψω.

Θα ήθελα να σας πω επίσης, ότι αυτό το οποίο είναι σημαντικό, είναι να σας απαλλάξουμε και από τη γραφειοκρατία. Να σας απαλλάξουμε από το σφιχτό εναγκαλισμό του κράτους. Ξέρετε, το ελληνικό κράτος είναι σαν τον κροκόδειλο που αγαπάει τόσο πολύ τα παιδιά του, που τα σφίγγει και δεν τα αφήνει να ζήσουν, τα οδηγεί σε ασφυξία και τα σκοτώνει. Ο δημόσιος τομέας αγαπάει τόσο πολύ την επιχειρηματικότητα που τη σφίγγει τόσο στην αγκαλιά του, ώστε δεν την αφήνει να βγει ποτέ από εκεί. Θα προτιμούσα, λοιπό, λιγότερη «αγάπη» και περισσότερη ελευθερία για την ελληνική επιχείρηση. Τι σημαίνει αυτό; Διευκόλυνση κυρίως των αδειοδοτήσεων, ώστε ο οποιοσδήποτε αποφασίζει να ρισκάρει και να επιχειρήσει να μη βρίσκει απέναντί του το κράτος ως εμπόδιο.

Πρέπει να περάσουμε από τη λογική της αδειοδότησης για την έναρξη, στον έλεγχο κατά τη λειτουργία. Πρέπει η ελληνική επιχείρηση να μπορεί να ξεκινάει τη δραστηριοποίηση της και από εκεί και πέρα με ευθύνη του επιχειρηματία και με δειγματοληπτικό έλεγχο κατά τη λειτουργία να μπορεί το κράτος να διασφαλίσει ότι η επιχείρηση λειτουργεί σωστά και σύμφωνα με το νόμο.

Και εδώ δε χρειάζεται να βρούμε τον τροχό. Οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν πετύχει αυτό το πράγμα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην το πετύχουμε και εμείς.

Συνολικά, κυρίες και κύριοι, θέλω να σας πω ότι η απαίτηση - νομίζω ότι εσείς την εκφράζετε και είναι λογικό η κυβέρνηση να την ακούσει και να τη μετουσιώσει σε πολιτική πράξη - είναι για λιγότερο στοχευμένο κράτος.

Δηλαδή, για ένα κράτος που θα έχει ένα ρυθμιστικό στρατηγικό ρόλο, δίπλα στον πολίτη, δίπλα στην ελληνική επιχείρηση, ώστε να μπορέσουμε να βγούμε ολοκληρωτικά και δια παντός από τη κρίση.

Ξέρετε, εγώ λέω πάντα, αυτό που λέει και ο Πρωθυπουργός: Ότι αυτό το οποίο είναι σήμερα το μεγάλο πατριωτικό καθήκον όλων μας, είναι λίγα χρόνια πριν τη συμπλήρωση των διακοσίων χρόνων της ανεξαρτησίας μας να κάνουμε επιτέλους την Ελλάδα ένα σύγχρονο και ευρωπαϊκό κράτος.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ζήτημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων, ο κ. Δένδιας διευκρίνισε:

« “Κόκκινα δάνεια” δεν συνεπάγεται ότι η αντιμετώπισή τους θα σημαίνει συνολικό χάρισμα των χρημάτων. Να σας πω ένα απλό παράδειγμα. Εγώ, τον συνδυασμό «πλούσιος επιχειρηματίας και φτωχή επιχείρηση» δεν τον κατανοώ. Και αυτό το οποίο οι αγγλοσάξονες το λένε moral hazard, δεν πρόκειται να το επιβάλλουμε στην αγορά. Δηλαδή, δεν πρόκειται να κάνουμε τον άνθρωπο ο οποίος πραγματικά μέσα στην κρίση μπόρεσε και πλήρωσε τις υποχρεώσεις του, από πάνω να αισθανθεί και κορόιδο. Αυτό θα είναι ανεπίτρεπτο. Από την άλλη, όμως, πρέπει να συμφωνήσουμε ότι όλο αυτό το σύστημα των “κόκκινων δανείων” δεν μπορεί να μείνει έτσι πια. Δεν είναι μόνο ότι είναι αδύνατον να συντηρηθεί, είναι ότι εγκλωβίζονται μέσα σε αυτή την κατάσταση πάρα πολλές υγιείς δυνάμεις, οι οποίες πρέπει να απελευθερωθούν. Να απελευθερωθούν δεν σημαίνει με κανένα τρόπο “χάρισε τα όλα σε όλους και φύγαμε”. Αυτό, άλλωστε, δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη απελευθέρωση. Είναι τελείως διαφορετικό. Είναι πολύ πιο πολύπλοκο. Όμως, πρέπει να συμφωνήσουμε ότι είναι η ώρα να καθίσουμε να το κοιτάξουμε στα μάτια σαν θέμα και να δούμε τι θα κάνουμε».

Σχετικά με το ζήτημα της δοκιμαστικής εφαρμογής της δυνατότητας λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές σε τουριστικές περιοχές, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ανέφερε:

«Μπορώ να δεχτώ κάθε θέση εναντίον της ρύθμισης, εκείνο που δεν μπορώ να δεχτώ είναι η βία. Η προχθεσινή εικόνα (την περασμένη Κυριακή), είναι εικόνα που δεν τιμά τη χώρα και δεν τιμάει και κανέναν. Αυτά τα πράγματα δεν είναι σοβαρά. Υπήρξε ένα μέτρο, αυτό το μέτρο εφαρμόζεται πειραματικά, έχουμε πει ότι θα το αποτιμήσουμε σε συγκεκριμένο χρόνο. Θα δούμε εάν λειτούργησε ή εάν δεν λειτούργησε. Έχουμε δει πάρα πολλά μέτρα στην Ελλάδα, πολλά από τα οποία υπήρξαν στην αρχή προϊόντα έντονης αντίδρασης και μετά ομόθυμης συστράτευσης. Θυμάστε τι έγινε στην Αθήνα, όταν ξεκίνησε η λογική των πεζοδρόμων; Και όμως, είναι φανερό τώρα πια ότι οι πεζόδρομοι λειτούργησαν, ότι η αξία των ακινήτων αυξήθηκε, η εμπορική κίνηση αυξήθηκε. Είναι ένα μέτρο, το οποίο ξεκινάει τώρα. Εν πάση περιπτώσει, αν κάποιος έχει αντίθετη άποψη είναι απολύτως σεβαστή. Ξαναλέω, θα το μετρήσουμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, με απολύτως αντικειμενικό τρόπο. Δεν είναι παραδεκτή, όμως, η βία. Δεν είναι παραδεκτή».

Κατά τη σύντομη τοποθέτησή του επίσης, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ.Γιακουμάτος, επισήμανε:

«Δεν θέλω να σας απασχολήσω πολύ. Κύριε Πρόεδρε, σας ευχαριστώ για την ευγενική πρόσκληση να έρθω απόψε εδώ στο Ε.Β.Ε.Α. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι πιστεύω απόλυτα στον επιμελητηριακό θεσμό, ο οποίος ήταν και θα συνεχίσει να είναι ο βασικός πυλώνας της ανάπτυξης και της ελληνικής οικονομίας. Σε αυτό, λοιπόν, τον θεσμό, που πιστεύω πάρα πολύ, θα δώσω ότι είναι δυνατόν για να μπορέσει πράγματι να είναι πιο σύγχρονος, πιο αποτελεσματικός και να βοηθήσει ακόμα περισσότερο την ελληνική επιχειρηματικότητα. Με κάλυψε πλήρως και απόλυτα ο κ. Υπουργός, δεν έχω τίποτα να προσθέσω. Σας ευχαριστώ πολύ».

Ο κ. Δένδιας επισκέφθηκε χθες το βράδυ επίσης, συνοδευόμενος από τον κ. Γιακουμάτο, τα γραφεία της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, όπου ενημερώθηκε από την Διοικητική της Επιτροπή για τις κυριότερες θέσεις της για τα ζητήματα που απασχολούν τον επιχειρηματικό κόσμο της χώρας και τη λειτουργία της Αγοράς.

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671