ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΓΕΝΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
Υπ. Εξωτερικών Αριθμ. Φ3497.3/ΑΠ24245/28.05.2014

Καθορισμός γενικών δικαιολογητικών και διαδικασία χορήγησης εθνικών χορηγήσεων εισόδου μακρά διάρκειας (VISA− Τύπου D).

Αριθμ. Φ3497.3/ΑΠ24245

(ΦΕΚ Β΄ 1820/03.07.2014)

Καθορισμός γενικών δικαιολογητικών και διαδικασία χορήγησης εθνικών χορηγήσεων εισόδου μακρά διάρκειας (VISA− Τύπου D) .

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τη διάταξη της παρ. 1, του άρθρου 1, του άρθρου 5 και της παρ. 16 του άρθρου 136 Ν. 4251/2014 «Κώδικας Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄80).

2. Τη διάταξη της παρ. 28 του άρθρου 5, των άρθρων 52, 53 και 60 του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν. 3566/2007 «Κύρωση ως Κώδικα του “Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών”» (Α΄/117).

3. Το Π.Δ. 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (Α΄221).

4. Το Π.Δ. 86/2012 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄141).

5. Το γεγονός ότι με την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Ορισμός

Θεώρηση Μακράς διάρκειας (Εθνική θεώρηση−Visa D) είναι η εξουσιοδότηση που χορηγείται από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές για την είσοδο και διαμονή πολιτών τρίτων χωρών στην ελληνική επικράτεια για διάστημα που υπερβαίνει τις 90 ημέρες και μπορεί να ανέλθει έως 365 ημέρες, βάσει των αντίστοιχων εθνικών νομοθετικών ρυθμίσεων ή το ενωσιακό δίκαιο για το καθεστώς διαμονής πολιτών τρίτων χωρών.

Άρθρο 2

Αρμόδια Αρχή

Αρμόδια αρχή για την έκδοση εθνικής θεώρησης εισόδου είναι η Ελληνική διπλωματική ή έμμισθη Προξενική Αρχή.

Άρθρο 3

Υποβολή και εξέταση της αίτησης

1. Ο πολίτης τρίτης χώρας που επιθυμεί να λάβει εθνική θεώρηση εισόδου μακράς διάρκειας οφείλει να παρουσιασθεί αυτοπροσώπως στην Ελληνική Διπλωματική ή έμμισθη Προξενική Αρχή εντός της δικαιοδοσίας της οποίας διαμένει νομίμως και

• να καταθέσει τα προβλεπόμενα γενικά δικαιολογητικά που ορίζονται στην παρούσα Απόφαση και τα ειδικά δικαιολογητικά που ορίζονται από την κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 136 του Ν. 4245/2014.

• να υποβληθεί σε συνέντευξη με σκοπό τη διαπίστωση του σκοπού εισόδου και παραμονής στην Ελλάδα, • να καταβάλει τα απαιτούμενα τέλη όπως ορίζονται στην κείμενη εθνική νομοθεσία.

2. Οι Ελληνικές Διπλωματικές ή έμμισθες Προξενικές Αρχές, που έχουν συνάψει σύμβαση συνεργασίας με εξωτερικό πάροχο υπηρεσιών σύμφωνα με το άρθρο 43 και το παράρτημα Χ του Κώδικα Θεωρήσεων (Κανονισμός 810/2009/ΕΕ), μπορούν να του αναθέσουν, την εκτέλεση ενός ή περισσότερων από τα καθήκοντα που ορίζονται στην παράγραφο 6 του άρθρου 43 του Κανονισμού 810/2009/ΕΕ για επιλεγμένες κατά την κρίση τους κατηγορίες εθνικών θεωρήσεων εισόδου.

3. Προκειμένου να διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν όροι άρνησης εισόδου της παραγράφου 2 του άρθρου 4 του Ν. 4251/2014, η αρμόδια Διπλωματική και Προξενική αρχή δύναται να απαιτεί την προσκόμιση επιπλέον δικαιολογητικών.

4. Η Εθνική θεώρηση εισόδου χορηγείται ανεξάρτητα από το εάν ο αιτών αλλοδαπός υπόκειται ή όχι σε υποχρέωση θεώρησης εισόδου με βάση τον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αριθμ. 539/2001 του Συμβουλίου της ΕΕ της 15ης Μαρτίου 2001, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και δεν παρέχει στον κάτοχό της αμετάκλητο δικαίωμα εισόδου.

5. Η συνδρομή των προϋποθέσεων του άρθρου 2 της παρούσας απόφασης και της κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 1 του άρθρου 136 του Ν. 4245/2014 δεν προδικάζει τη χορήγηση εθνικής θεώρησης μακράς διάρκειας, η οποία ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Διπλωματικής ή έμμισθης Προξενικής Αρχής.

Άρθρο 4

Γενικά δικαιολογητικά εθνικής θεώρησης μακράς διάρκειας

Η θεώρηση μακράς διάρκειας (εθνική θεώρηση – Visa D) μπορεί να χορηγηθεί υπό τις ακόλουθες γενικές προϋποθέσεις και εφόσον o αιτών αλλοδαπός υπήκοος της τρίτης χώρας προσκομίσει στην αρμόδια Διπλωματική ή έμμισθη Προξενική Αρχή:

• πλήρως συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο έντυπο αίτησης για εθνική θεώρηση μακράς διάρκειας, συνοδευόμενο από μία πρόσφατη, έγχρωμη, φωτογραφία του αιτούντος, η οποία θα πρέπει να πληροί τις σχετικές προδιαγραφές που τάσσονται από τον ICAO. Το έντυπο της αίτησης ενέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης, που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 22 του Ν. 1599/1986 ότι τα δηλωθέντα στοιχεία είναι αληθή και τα δικαιολογητικά έγγραφα δεν είναι πλαστά ή παραποιημένα.

• διαβατήριο ή άλλο αναγνωρισμένο από τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές ταξιδιωτικό έγγραφο που πληροί τα ακόλουθα κριτήρια: α) η ισχύς του εκτείνεται τουλάχιστον τρεις μήνες μετά την προβλεπόμενη ημερομηνία αναχώρησης από την επικράτεια των κρατών−μελών της ενισχυμένης συνεργασίας Schengen ή, σε περίπτωση περισσότερων επισκέψεων, μετά την τελευταία προβλεπόμενη ημερομηνία αναχώρησης από την επικράτεια των κρατών−μελών· ωστόσο, σε αιτιολογημένη επείγουσα περίσταση, η υποχρέωση αυτή δύναται να αίρεται,

β) περιέχει τουλάχιστον δύο κενές σελίδες, γ) εκδόθηκε εντός της προηγούμενης δεκαετίας.

Σε περίπτωση μη αναγνώρισης του ταξιδιωτικού εγγράφου από την Ελλάδα η αρμόδια Διπλωματική ή έμμισθη Προξενική Αρχή δύναται, να χορηγήσει στον πολίτη τρίτης χώρας εθνική θεώρηση μακράς εισόδου σε φύλλο ενιαίου τύπου όπως καθορίζεται από τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 333/2002 του Συμβουλίου, της 18ης Φεβρουαρίου 2002, για την καθιέρωση φύλλου ενιαίου τύπου επί του οποίου τίθεται η θεώρηση που χορηγείται από τα κράτη μέλη στους κατόχους ταξιδιωτικών εγγράφων μη αναγνωριζόμενων από το κράτος μέλος που χορηγεί το φύλλο [Άρθρο 2 στοιχείο 8 του Κανονισμού (ΕΚ) 810/2009 (Κώδικας Θεωρήσεων/Επίσημη Εφημερίδα L 53, 23.02.2002].

• πιστοποιητικό ποινικού Μητρώου των αλλοδαπών Αρχών με το οποίο πιστοποιείται η ποινική κατάσταση του αιτούντος στην χώρα διαμονής του. Σε περιπτώσεις όπου ο αιτών αποδεδειγμένα διαμένει σε χώρα διαφορετική από αυτή της καταγωγής του, για διάστημα μεγαλύτερο του έτους προ της υποβολής της αίτησης θεώρησης εισόδου, η Προξενική Αρχή δύναται, να ζητήσει επιπλέον, την προσκόμιση ποινικού Μητρώου από την χώρα υπηκοότητας του αλλοδαπού, εφ’ όσον η χώρα διαμονής δεν απαιτεί ποινικό Μητρώου από την χώρα υπηκοότητας για να χορηγήσει άδεια διαμονής.

Σε περιπτώσεις που υφίσταται τελεσίδικη δικαστική απόφαση, ανεξαρτήτως ποινής, και προκειμένου να διακριβώνεται η συνάφεια του αδικήματος με λόγους που δημιουργούν κίνδυνο για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια, ζητείται ειδική αιτιολογία και σταθμίζονται επί μέρους παράμετροι όπως η βαρύτητα του αδικήματος, η υποτροπή και η εν γένει παραβατική συμπεριφορά του υπηκόου τρίτης χώρας.

• ιατρικό πιστοποιητικό από αναγνωρισμένο κρατικό ή ιδιωτικό φορέα, από το οποίο προκύπτει ότι δεν πάσχει από νόσημα ικανό να αποτελέσει κίνδυνο για τη δημόσια υγεία σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ΠΟΥ) και του ενωσιακού κεκτημένου, καθώς και άλλες λοιμώδεις, μεταδοτικές ή παρασιτικές ασθένειες, οι οποίες επιβάλλουν τη λήψη μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας,

• δεν θεωρείται απειλή για τη δημόσια τάξη, την εσωτερική ασφάλεια, τη δημόσια υγεία ή τις διεθνείς σχέσεις και δεν είναι καταχωρισμένος ως ανεπιθύμητος στις εθνικές βάσεις δεδομένων,

• διαθέτει ταξιδιωτική ασφάλιση, με διάρκεια ισχύος ίση, κατ’ ελάχιστον, με τη χορηγούμενη θεώρηση, με την οποία καλύπτονται τα έξοδα που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση επαναπατρισμού για ιατρικούς λόγους, για επείγουσα ιατροφαρμακευτική φροντίδα ή/ και έκτακτη νοσοκομειακή περίθαλψη.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 28 Μαΐου 2014

Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671