ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
Ειδήσεις (Τετάρτη - 23/04/2014)

Η νέα πραγματικότητα στην αγορά ακινήτων.

Ειδήσεις – Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

Η νέα πραγματικότητα στην αγορά ακινήτων

«Το 2014 θα είναι η χρονιά που θα ορίσει τη νέα πραγματικότητα της αγοράς ακινήτων. Τόσο στις μισθωτικές όσο και στις αγοραίες αξίες, μια νέα βάση αξιών έχει ήδη αρχίσει να φαίνεται και να παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες για τους επενδυτές», εκτιμούν παράγοντες της αγοράς. Παρ’ όλα αυτά, όμως, μένουν ακόμη πολλά να γίνουν, ειδικά στο μέτωπο της απλοποίησης της φορολογικής και πολεοδομικής νομοθεσίας, αλλά και ως προς τη μείωση της φορολογίας των ακινήτων. Η κατάργηση των αντικειμενικών αξιών κρίνεται επιβεβλημένη, αλλά και η επίσπευση της διαδικασίας απόδοσης της δικαιοσύνης και η «άρση των αγκυλώσεων που απαγορεύουν δύο συναλλασσόμενους να έρθουν σε επίσημη και διαφανή συμφωνία».

«Μετά πέντε συνεχή έτη οικονομικής ύφεσης, το 2013 παρατηρήθηκε βελτίωση των βασικών μακροοικονομικών δεικτών, που δεν έμεινε άγνωστη στους δυνητικούς ξένους και εγχώριους επενδυτές», συμπληρώνει στέλεχος μεγάλης εταιρείας real estate.

«Ομοίως, οι αξίες των ακινήτων, ακολουθώντας στενά την οικονομία, έχουν παρουσιάσει μείωση, σε όλους τους τομείς, μεσοσταθμικά της τάξης του 55%. Το 2013 είναι και για την αγορά ακινήτων η πρώτη χρονιά που καταγράφεται σταθεροποίηση της πτωτικής τάσης των μισθωτικών και αγοραίων αξιών, αλλά και η διαμόρφωση μιας νέας βάσης αξιών», επισημαίνεται.

Aς ελπίσουμε ότι σύντομα η αγορά θα περάσει και στην επόμενη φάση, αυτήν της επανόδου σε μια ανοδική καμπή, προκειμένου να μειωθεί το μέγεθος των τεράστιων απωλειών που έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια.

Το ξέσπασμα της Βαλτικής...

Tο αφηγούνταν ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στο περιθώριο της τελευταίας συνόδου του ΔΝΤ. «Πριν από μερικά χρόνια, σε μια συνεδρίαση του Eurogroup, είχαμε τον Ελληνα υπουργό Οικονομικών που μας έλεγε ξανά και ξανά: “Ο λαός μου υποφέρει, δεν μπορούμε να δεχθούμε όλα αυτά τα προαπαιτούμενα και τις δεσμεύσεις”. Ακούγαμε και ξανακούγαμε τις αντιδράσεις του, όταν κάποια στιγμή, γύρω στις 3 το πρωί, ένας από τους ομολόγους μου από τις Βαλτικές Χώρες δεν άντεξε και ξέσπασε: “Σταματήστε, επιτέλους. Θα σας πω εγώ τι πέρασε ο δικός μου λαός για να φύγει από τη Σοβιετική Ενωση και να γίνει μέλος της Ευρωζώνης, αλλά το πετύχαμε. Και τώρα πρέπει να πάω στους δικούς μου πολίτες και να τους πω ότι πρέπει να πληρώσουν για τους Ελληνες;».

Τον Μάιο η τρόικα στη Λευκωσία

Με τα ανοιχτά θέματα του χρηματοπιστωτικού τομέα θα ασχοληθεί η επόμενη αξιολόγηση της τρόικας στην Κύπρο. Θα γίνει στις αρχές Μαΐου, με αιχμή τη διαχείριση των μη εξυπηρετουμένων δανείων, με δεδομένο ότι υπάρχει μπροστά το νέο stress test από την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή. Σε αντίθεση με τα δημοσιονομικά και τις μεταρρυθμίσεις, η Κύπρος δεν κερδίζει τον έπαινο της τρόικας σε ό,τι αφορά τις τράπεζες. Στα κείμενα που συνοδεύουν την τρίτη αξιολόγηση υπάρχει η παρατήρηση περί «μερικής συμμόρφωσης» με πρόνοιες του Μνημονίου σε ζητήματα όπως ο νόμος για την εξυγίανση, ο Χρηματοοικονομικός Διαμεσολαβητής και η ανάθεση σε ανεξάρτητο οίκο των δικαιωμάτων ψήφων που κατέχει η «κακή» Λαϊκή Τράπεζα στην Τράπεζα Κύπρου. Η κυπριακή κυβέρνηση καλείται σε δύο εβδομάδες να διαχειριστεί με την τρόικα ένα βαρύ «τραπεζικό πακέτο», το οποίο θα έχει στόχο να προχωρήσει αποφασιστικά η εξυγίανση του χαρτοφυλακίου του τραπεζικού τομέα, προκειμένου να θωρακιστεί και να μην απαιτηθεί η άντληση νέων κεφαλαίων.

Πρόσω ολοταχώς στον Πειραιά για περισσότερα κρουαζιερόπλοια

Εντός του 2014, και ανεξάρτητα από την έκβαση της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας ΟΛΠ Α.Ε., αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση του νότιου μέρους του επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, το οποίο εκτελείται με χρηματοδότηση από την Ε.Ε. σε ποσοστό 95%. Η λειτουργία αυτής της υποδομής μπορεί να αναπτύξει σημαντικά τον Πειραιά που ήδη από το 2009 και μετά παρουσιάζει μία μέση ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 7%, τόσο σε προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων όσο και σε αριθμό transit επιβατών. Παραμένει έτσι σταθερά το πρώτο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου με μερίδιο αγοράς 23,25%.

Και ενώ οι βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις «βλέπουν» αμετάβλητη ή και ήπια καθοδικά τα μεγέθη για την επιβατική κίνηση του Πειραιά φέτος, μεσοπρόθεσμα υπάρχουν τα εχέγγυα για ανάπτυξη, εκτιμούν πηγές της αγοράς. Οπως λένε, η τιμολογιακή πολιτική έχει τοποθετήσει τον Πειραιά στο 70% με 80% του μέσου όρου των λιμενικών τελών της Μεσογείου. Παράλληλα η εγγύτητα των προορισμών στο Αιγαίο και τη γύρω περιφέρεια περιορίζει σημαντικά και τις δαπάνες για καύσιμα που βαραίνουν πολύ στα λειτουργικά έξοδα των εταιρειών κρουαζιέρας.

Παραδοσιακά οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων που έρχονται στην Ελλάδα προέρχονται κυρίως από τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ισπανία αλλά και από τις ΗΠΑ. Και όπως διαπίστωσε η ελληνική αντιπροσωπεία προ ημερών στη διεθνή έκθεση κρουαζιέρας στο Μαϊάμι, το ενδιαφέρον από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού για την Ελλάδα βαίνει αυξανόμενο...

Πηγή: Καθημερινή

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671