ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
Ειδήσεις (Δευτέρα - 14/04/2014)

Πρωτογενές πλεόνασμα 1,566 δισ. ευρώ το A' τρίμηνο του 2014.

Ειδήσεις – Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Πρωτογενές πλεόνασμα 1,566 δισ. ευρώ το A' τρίμηνο του 2014

Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,566 δισ. ευρώ παρουσίασε ο προϋπολογισμός το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα. Σημειώνεται ότι το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013 είχε σημειωθεί πρωτογενές πλεόνασμα 520 εκατ. ευρώ ενώ ο στόχος του φετινού πρώτου τριμήνου ήταν 878 εκατ. ευρώ ο οποίος υπερκαλύφθηκε σημαντικά.

Παράλληλα, το πρώτο τρίμηνο του 2014, παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 423 εκατ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 1.354 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013 και στόχου για έλλειμμα 1.089 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του κ. Σταϊκούρα για τα προσωρινά αποτελέσματα εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 1ο τρίμηνο του 2014: «Η καλή εκτέλεση του Κρατικού Προϋπολογισμού συνεχίζεται. Η Ελλάδα υπερκαλύπτει τους δημοσιονομικούς της στόχους, για 3η συνεχόμενη χρονιά. Επιτυγχάνει, πρωτογενή πλεονάσματα, για 2η συνεχόμενη χρονιά. Συγκεκριμένα, το Δελτίο Τύπου της ΕΛΣΤΑΤ για τα δημοσιονομικά στοιχεία για την περίοδο 2010 – 2013, επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις της Κυβέρνησης για την ύπαρξη πρωτογενούς πλεονάσματος το 2013.

Ειδικότερα:

1ον. Το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης, τόσο για το 2012 όσο και για το 2013, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA 95), χωρίς την επίπτωση της υποστήριξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, διαμορφώθηκε χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις του Προϋπολογισμού.

Ειδικά το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης διαμορφώθηκε στα 3,8 δισ. ευρώ το 2013, πολύ κάτω από το 3% του ΑΕΠ, και πιο συγκεκριμένα στο 2,1% του ΑΕΠ.

2ον. Το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA 95), χωρίς την επίπτωση της υποστήριξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, διαμορφώθηκε περίπου στα 3,4 δισ. ευρώ ή στο 1,9% του ΑΕΠ.

3ον. Το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης, όπως καθορίζεται στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, θα είναι σημαντικό, υψηλότερο από τις προβλέψεις του Προϋπολογισμού, συμβατό με τις πρόσφατες αποφάσεις της Κυβέρνησης για τη διανομή του «κοινωνικού μερίσματος».

Υπενθυμίζεται, όπως αναφέρεται και στο Δελτίο Τύπου της ΕΛΣΤΑΤ, ότι κατά τη μέτρηση του πρωτογενούς ισοζυγίου, στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής, μια σειρά από δαπάνες και έσοδα αντιμετωπίζονται διαφορετικά απ'Α ότι αντιμετωπίζονται κατά την κατάρτιση των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων όπως παρουσιάζονται από την ΕΛΣΤΑΤ.

Τέτοια έσοδα ή δαπάνες που αντιμετωπίζονται διαφορετικά είναι, για παράδειγμα, τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων, οι δαπάνες σχετικά με συναλλαγές για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, και τα έσοδα από μεταφορές ποσών που συνδέονται με εισοδήματα των εθνικών κεντρικών τραπεζών της Ευρωζώνης τα οποία προέρχονται από την κατοχή Ελληνικών κρατικών ομολόγων στα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια.

Επίσης, με βάση τα προσωρινά στοιχεία του τριμήνου Ιανουαρίου – Μαρτίου 2014:

1ον. Το πρωτογενές αποτέλεσμα είναι πλεονασματικό.

Το πρωτογενές πλεόνασμα διαμορφώθηκε στο 1,6 δισ. ευρώ ή στο 0,9% του ΑΕΠ, έναντι 520 εκατ. ευρώ ή 0,3% του ΑΕΠ το περυσινό τρίμηνο του έτους.

Όταν ο στόχος για το εφετινό 1ο τρίμηνο του έτους ήταν για πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 878 εκατ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν το μισό αυτού που επιτεύχθηκε.

Αν μάλιστα οι επιστροφές φόρων και οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων διαμορφώνονταν στο ύψος των αντίστοιχων στόχων, το πρωτογενές αποτέλεσμα θα ήταν 670 εκατ. ευρώ υψηλότερο, και θα διαμορφωνόταν περίπου στα 2,2 δισ. ευρώ, 43% υψηλότερα.

2ον. Το έλλειμμα του Κρατικού Προϋπολογισμού διαμορφώθηκε στα 423 εκατ. ευρώ ή στο 0,2% του ΑΕΠ, έναντι ελλείμματος 1,4 δισ. ευρώ ή 0,7% του ΑΕΠ το περυσινό τρίμηνο του έτους.

Όταν ο στόχος για το εφετινό 1ο τρίμηνο του έτους ήταν για έλλειμμα ύψους 1,1 δισ. ευρώ, δηλαδή υπερδιπλάσιο αυτού που τελικά καταγράφηκε.

3ον. Τα καθαρά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού διαμορφώνονται υψηλότερα τόσο από τα περυσινά επίπεδα όσο και από τους στόχους.

Σε αυτό συνέβαλαν τα αυξημένα έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Παρά τις αυξημένες, έναντι της περυσινής περιόδου αλλά και των εφετινών στόχων, επιστροφές φόρων.

Αναλυτικά:

Τα καθαρά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού ανήλθαν περίπου στα 12,7 δισ. ευρώ, 385 εκατ. ευρώ υψηλότερα από πέρυσι και 140 εκατ. ευρώ υψηλότερα από τους στόχους.

Τα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού ανήλθαν περίπου στα 10,7 δισ. ευρώ, περίπου όσα και πέρυσι, αλλά 720 εκατ. ευρώ χαμηλότερα από τους στόχους.

Και αυτό κυρίως λόγω των αυξημένων επιστροφών φόρων (κατά 360 εκατ. ευρώ) και της παράτασης απόδοσης παρακρατηθέντων φόρων από τις επιχειρήσεις (πάνω από 250 εκατ. ευρώ).

4ον. Οι επιστροφές φόρων κινήθηκαν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, πολύ υψηλότερα τόσο από πέρυσι όσο και έναντι του στόχου.

Συγκεκριμένα, οι επιστροφές φόρων διαμορφώθηκαν περίπου στα 700 εκατ. ευρώ, όταν πέρυσι, το 1ο τρίμηνο, ήταν μόλις 213 εκατ. ευρώ και ο στόχος για εφέτος ήταν για 347 εκατ. ευρώ.

Ενισχύοντας ουσιαστικά τη ρευστότητα στην πραγματική οικονομία.

5ον. Οι πρωτογενείς δαπάνες είναι, σταθερά, μειωμένες τόσο έναντι του στόχου όσο, κυρίως, έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.

Διαμορφώθηκαν στα 9,8 δισ. ευρώ, περίπου 1,3 δισ. ευρώ χαμηλότερα από το 1ο τρίμηνο του 2013, και περίπου 720 εκατ. ευρώ χαμηλότερα από το στόχο.

Σημειώνεται δε ότι έχει ήδη χορηγηθεί επίδομα θέρμανσης ύψους 81 εκατ. ευρώ κατά το 1ο τρίμηνο του έτους και 100 εκατ. ευρώ περισσότερα από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο για την κάλυψη ελλειμμάτων νοσοκομείων και εξόφληση παλαιών οφειλών τους.

6ον. Οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αυξήθηκαν σημαντικά.

Υπερέβησαν τα 900 εκατ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 2014, όταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 480 εκατ. ευρώ και ο στόχος για εφέτος ήταν για 600 εκατ. ευρώ.

Ενισχύοντας και αυτές ουσιαστικά τη ρευστότητα στην οικονομία».

Πηγή: http://www.express.gr/

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671